استفاده عموم از ایستگاه‌های متروی بسیج و میدان محمدیه


استفاده عموم از ایستگاه‌های متروی بسیج و میدان محمدیه

مدیرعامل مترو: بهره برداری غیررسمی ایستگاه متروی بسیج و میدان محمدیه، فردا همزمان با شب عید غدیر انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آقای علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در‌مورد زمان افتتاح رسمی ایستگاه‌های محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو، گفت: این دو ایستگاه، چهارم شهریور با حضور مسئولان و مدیران شهری به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
آقای امام با اشاره به اینکه تمام موارد ایمنی برای افتتاح و بهر‌ه‌برداری از بخش شرقی خط ۷ به‌طول هشت و نیم کیلومتر مهیاست، تصریح کرد: بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه به پایان رسیده است.
وی گفت:۴ رام قطار جدید که در داخل کشور تامین شده است به‌همراه این دو ایستگاه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
آقای امام با اشاره به اینکه ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه ۱۲ تهران؛ یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شد و ایستگاه خط ۷ آن نیز از فردا وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، گفت:ایستگاه بسیج واقع در منطقه ۱۴ تهران نیز دارای دو ورودی است که در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده و با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان ضمن استفاده از شبکه مترو، به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران دسترسی خواهند داشت.
خط ۷ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است و طراحی و اجرای سامانه تهویه این خط نیز مطابق با استاندارد‌های لازم انجام شده است به طوری که نسل جدید سامانه هواشور برای اولین بار در هواساز‌های ایستگاه متروی میدان محمدیه نصب و راه اندازی شده که این سامانه نسبت به نوع سنتی آن بیش از ۷۰ درصد؛ مصرف آب و هزینه‌های بهره برداری را کاهش می‌دهد.
مناسب سازی ایستگاه‌های مترو میدان محمدیه و بسیج برای تردد افراد کم توان
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از مناسب سازی ایستگاه‌های میدان محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو خبر داد.
علی امام گفت: این دو ایستگاه دارای پله برقی و آسانسور است، اما در زمان افتتاح تنها پله برقی فعال خواهد بود.
وی ادامه داد: ایستگاه تقاطعی میدان محمدیه در خط ۱ دارای آسانسور است، اما در ورودی جدید این ایستگاه که در خط ۷ واقع شده و ایستگاه بسیج، هنوز آسانسور‌ها نصب نشده و قرار است حداکثر تا پایان آذر ۳ آسانسور در این دو ایستگاه نصب شود.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: بقیه موارد از جمله ایجاد مسیر نابینایان در کوتاه‌ترین زمان با تلاش همکاران شرکت بهره برداری مترو تهران انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق