پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال


پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها تاکنون گروه‌های هاچ‌بک‌ها، سدان‌ها و کوپه‌ها را بررسی کرده‌ایم و با گذر از گروه اسپرت‌های سبک، حالا به خودروهای اسپرت رسیده‌ایم. این خودروها هرچند شاید به جذابیت سوپراسپرت‌ها نباشند اما به دلیل اندازهٔ جمع‌وجور، چابکی بالا و از همه مهم‌تر قیمت مناسب، برای کسانی که خواهان تجربهٔ یک رانندگی... The post پورشه...

در سری مطالب معرفی برندگان دوئل‌ها تاکنون گروه‌های هاچ‌بک‌ها، سدان‌ها و کوپه‌ها را بررسی کرده‌ایم و با گذر از گروه اسپرت‌های سبک، حالا به خودروهای اسپرت رسیده‌ایم. این خودروها هرچند شاید به جذابیت سوپراسپرت‌ها نباشند اما به دلیل اندازهٔ جمع‌وجور، چابکی بالا و از همه مهم‌تر قیمت مناسب، برای کسانی که خواهان تجربهٔ یک رانندگی لذت‌بخش هستند اما توانایی خرید سوپراسپرت‌ها را ندارند، از بهترین خودروها محسوب می‌شوند. در گروه اسپرت‌ها در رقابت‌های پدال هشت شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

پورشه کیمن

لوتوس اگزیج

لوتوس اوورا

مرسدس بنز SLC

آلفارومئو 4C

ب‌ام‌و Z4

آلپاین A110

لوتوس الیزه

پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

این هشت خودروی اسپرت در مرحلهٔ مقدماتی طی چهار دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن‌ها چهار خودروی پیروز شامل آلفارومئو 4C، آلپاین A110، مرسدس بنز SLC و پورشه کیمن به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. سپس این چهار اسپرت در مرحله نیمه‌نهایی طی دو دوئل به مصاف یکدیگر رفتند که از این دوئل‌ها پورشه کیمن و آلپاین A110 سربلند بیرون آمده و به‌عنوان فینالیست‌های گروه اسپرت‌ها راهی مرحلهٔ نهایی شدند تا بر سر قهرمانی باهم به نبرد بپردازند.

پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

در آخرین دوئل گروه اسپرت‌ها برخلاف دوئل نهایی بسیاری از گروه‌ها، رقابت نزدیکی جریان نداشته و اختلاف رأی دو خودرو زیاد است به‌گونه‌ای که پورشه کیمن موفق به دریافت 1001 رأی شده درحالی‌که آلپاین تنها 300 رأی را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین اسپرت موتور وسط پورشه با کسب 77 درصد از مجموعاً 1301 رأی، بااقتدار پیروز دوئل نهایی شده و عنوان قهرمان گروه اسپرت‌ها و همین‌طور محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب شما را کسب کرده است.

پورشه کیمن، محبوب‌ترین خودروی اسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

با توجه به تعداد کم شرکت‌کننده‌های گروه اسپرت‌ها، پورشه کیمن برای اینکه به قهرمانی گروه خود دست پیدا کند تنها با سه خودرو به رقابت پرداخته و کار آسان‌تری نسبت به برندگان گروه‌های پرجمعیت‌تر داشته است. درهرحال این اسپرت آلمانی در مرحلهٔ مقدماتی به‌راحتی لوتوس اگزیج را از سر راه خود برداشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی با هم‌وطن خود یعنی مرسدس بنز SLC مواجه شد که آن‌را هم مغلوب کرده و راهی مرحلهٔ نهایی شد.

رقبای پورشه کیمن در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله رقیب درصد آراء
مقدماتی لوتوس اگزیج 80
نیمه‌نهایی مرسدس بنز SLC 67
نهایی آلپاین A110 77
پورشه برای اولین بار در سال 1996 رودستری بنام باکستر را به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو یک اسپرت موتور وسط بود که در نسل اول صرفاً به‌صورت رودستر تولید می‌شد و خبری از نسخهٔ کوپه نبود؛ اما در نسل دوم باکستر که در نمایشگاه پاریس 2004 رونمایی شد، نسخهٔ کوپه هم با نام کیمن ارائه شد. این خودرو که مثل باکستر موتور وسط بود، به‌عنوان اسپرتی ارزان‌تر از 911 در نظر گرفته شده بود. باکستر و کیمن اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارند که عدد 718 هم به نام آن‌ها اضافه شده است. در این نسل پیشرانه‌های شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی جای خود را به نمونه‌های چهار سیلندر توربوشارژ داده‌اند که در مدل‌های پایه، S و GTS ارائه می‌شوند. به‌تازگی اما پورشه مدل جدید کیمن GT4 را با یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی کاملاً جدید معرفی کرده است که با 420 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین نسخهٔ کیمن محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

مدل GTS
پیشرانه 2.5 لیتری H6 توربو
قدرت 365 اسب بخار
گشتاور 430 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیه
طول 4,393 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,475 میلی‌متر
وزن 1405 کیلوگرم
قیمت 80,850 دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج