2500 شغل در روستاهای سمنان ایجاد شد


2500 شغل در روستاهای سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: 2 هزار و 500 شغل در یکسال گذشته با اعطای تسهیلات در روستاهای استان ایجاد شد.

مهدی صمیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با راه اندازی سامانه کارا از سال ۹۶ تاکنون یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان استان سمنان پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری یکی از بانک‌های عامل ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مهاجرت معکوس و اشتغال در بخش روستایی سمنان در یکسال گذشته پرداخت شد که این میزان اعتبار به کاهش آمار بیکاری در استان انجامید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: در سال ۹۸ اعطای ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان استان سمنان برنامه ریزی شده است که با اجرای این طرح برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

صمیمیان اضافه کرد: حضور فعال استان سمنان در نمایشگاه دستاوردهای روستاهای کشور نشان از کاهش بیکاری و رونق کسب و کار با اعطای تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ۲۴ تا ۲۷ مرداد در محل دایمی نمایشگاه های تهران در حال برگزاری است، گفت: مهم‌ترین دستاوردهای روستاهای استان سمنان در بخش‌های مختلف در ۱۵ غرفه و یک خانه روستایی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی استان که دارای ظرفیت در این حوزه هستند در این نمایشگاه کمرنگ بود که امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی این حضور برای معرفی ظرفیت‌های سمنان افزایش یابد.

سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی