جریمه های بازدارنده برای تخلفات رانندگی وضع شود


جریمه های بازدارنده برای تخلفات رانندگی وضع شود

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی دفتر امور عمرانی استانداری همدان گفت: کاهش سوانح رانندگی تنها با توصیه محقق نمی شود بلکه باید از جریمه های بازدارنده نیز استفاده کرد که نمونه بارز اجرای اینگونه طرح ها در زمینه بستن کمربند ایمنی محقق شد.

محمودرضا عراقی روز یکشنبه در جلسه اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان همدان اظهار داشت: اختصاص اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی به منظور کاهش سوانح رانندگی در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی دفتر امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: شرایط کنونی جامعه سخت و اعتبارات محدود است با این وجود یکی از مشکل های اصلی در کشور، اولویت بندی ها است.

وی اضافه کرد: باید با ایجاد حساسیت در زمینه بروز سوانح رانندگی، ذهن ها را معطوف به این موضوع کرد تا اعتبار بیشتری به این حوزه اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه برای کاهش سوانح جاده ای باید نسبت به این موضوع در جامعه حساسیت ایجاد کرد ادامه داد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم و افزایش شمار خودروهای تولیدی اما از سال ۸۵ تاکنون شاهد روند نزولی فوتی های ناشی از سوانح رانندگی هستیم که این به خاطر برنامه ریزی صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز گفت: ماده ۲۳ جزو مطالبات اصلی راهنمایی و رانندگی در استان ها است چرا که بودجه ای به این مجموعه ها اختصاص نمی دهند.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه دوربین راهور در بیشتر روزها قطع است افزود: قطعی دوربین های پلیس راهور در برخی از ماه ها به ۲۰ تا ۲۵ روز هم می رسد چرا که برخی از شرکت ها تعهدات خود را به موقع انجام نمی دهند.

وی اضافه کرد: این شرکت ها درباره وقفه ایجاد شده در زمینه فعالیت دوربین ها و تاثیر آن در بروز سوانح فوتی مسئول هستند با این وجود ابزاری برای جریمه و بازخواست آنها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور همدان اداداد: تلفات حوزه موتورسیکلت سواران در حوزه درون و برون شهری زیاد است و درخواست ما این است که شرکت های تولیدی موتورسیکلت همراه این وسیله نقلیه، کلاه ایمنی نیز به مشتری تحویل بدهند.

سرهنگ فکری ادامه داد: برخی از کلاه های ایمنی قابلیت لازم را ندارند و به علت ایجاد محدودیت در گردش سر و گردن راکب موتورسیکلت، مورد استقبال قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: انتظار می رود شرکت های تولید موتورسیکلت، کلاه ایمنی استاندارد و مناسب تهیه کرده و پلیس نیز هنگام شماره گذاری موتورسیکلت بر روی کلاه نیز شماره را ثبت کند.

۷۵۲۶/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید