سهم 2 هزار 87 واحدی استان مرکزی از نوسازی بافت فرسوده


سهم 2 هزار 87 واحدی استان مرکزی از نوسازی بافت فرسوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: سهم استان از بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری 2 هزار و 87 واحد مسکونی است.

به گزارش ایسنا، مهدی زندیه‌وکیلی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی اظهارکرد: سهمیه استان مرکزی در امر توسعه مسکن در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران 12 هزار واحد است به شکلی که 6 هزار واحد در سال 98 و 6 هزار واحد در سال 99 کلنگ زنی شود و تا پایان سال 1400 نیز پروژه ها خاتمه یابد.

وی بیان کرد: از 6 هزار واحد در نظر گرفته شده برای سال 98، سه هزار واحد مربوط به شهر جدید امیرکبیر و 3 هزار واحد مربوط به شهر مهاجران است.

زندیه‌وکیلی با اشاره به ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرهای کشور و سهم 2 هزار و 87 واحدی استان مرکزی از این حوزه که ویژه شهرهای دارای سکونتگاه غیررسمی و دارای بافت فرسوده است، گفت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت شهرنشین استان مرکزی در اراک ساکن هستند باید سهمیه اراک از این 2 هزار و 87 واحد بیشتر باشد که بخشی از طریق خود مالک و بخشی از طریق مشارکت با راه‌وشهرسازی بهسازی و نوسازی شوند.

وی تصریح کرد: طی 25 سال اخیر افزایش محدوده در اراک صورت نگرفته است و حتی پروژه مسکن مهر نیز به صورت کامل در شهر مهاجران دیده شد و برای تامین مسکن نیز شهر جدید امیرکبیر احداث شد که حتی امروز که تمامی واحدها واگذار شده هنوز متقاضی برای این شهر وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در راستای بهسازی بافت های فرسوده در شهرها، برای سال جاری 100 واحد به صورت خود مالک در خمین، 100 واحد در دلیجان و 87 واحد در محلات هدفگذاری می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز با اشاره به طرح جامع اراک و افق 10 ساله و افزایش 25 هزار نفری جمعیت شهر اراک در این مدت و اینکه این تعداد جمعیت 40 هزار واحد مسکونی نیاز دارند، گفت: در اراک براساس بررسی‌های انجام شده در زمینه تعداد واحدهای مسکونی موجود و جمعیت، کمبودی وجود ندارد، اما مشکل در توزیع واحدهای مسکونی است.

حمیدرضا نوازنی تاکید کرد: حدود 30 درصد جمعیت اراک مستاجرند و باید افزایش تعداد واحدهای مسکونی و تولید مسکن با توجه به نوع مخاطب انجام گیرد در غیر این صورت به عدم تعادل در توزیع دامن زده می‌شود.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر، افزود: با وجود مشکلات این پروژه، کار برای مخاطب و قشر مشخصی تعریف شد. نباید مطمئن باشیم که با ساخت و تولید مسکن در بافت حاشیه‌ای شهر مردم خانه‌های فرسوده خود را تخریب کرده و به واحدهای جدید منتقل می شوند بلکه باید در ساختار اجتماعی و اقتصادی تحول ایجاد کرد.

نوازنی اضافه کرد: در حال حاضر تسهیلات 40 میلیون تومانی با نرخ سود 9 درصد برای بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است و باید دقت شود تا این وام به قشر هدف و ضعیف جامعه تعلق گیرد نه اینکه مجددا انبوه‌سازان از این امکانات ایجاد شده منتفع شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام