تبعیض آموزشی در مدارس برچیده شود


تبعیض آموزشی در مدارس برچیده شود

اردبیل-ایرنا- فرمانداراردبیل گفت: تبعیض آموزشی در مدارس در این شهرستان موجب نگرانی خانواده‌ها شده و باید به نحوی برچیده شود.

جواد زنجانی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود: البته این سیستم در ساختار آموزش و پرورش همچنان وجود دارد و ربطی به مدیریت استانی ندارد و باید در سطح کلان برای اصلاح وضع موجود تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: در واقع تنوع مدارس سبب این تبعیض شده که از آن به عنوان آموزش طبقاتی یاد می‌شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به پایین بودن رتبه اردبیل در کنکور افزود: این امر دغدغه خانواده‌ها و مسئولان استان بویژه امام جمعه اردبیل شده و مسئولان آموزش و پرورش استان باید در باره این موضوع شفاف‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی باید در مدارس رعایت شود، گفت: امروز حلقه‌های مزاحم و متعددی در عرصه تعلیم و تربیت و ارائه الگوهای متنوع به وجود آمده که باید با تعیین الگوهای تربیتی و پرورشی شایسته کنار گذاشته شوند.

فرماندار اردبیل به گسست تربیتی و فرهنگی نسل گذشته با نسل امروز اشاره کرد و گفت: اگر خانواده‌ها درصدد ترمیم این شکاف و گسست اعتقادی بر پایه اصیل‌ترین اندیشه‌ و باورهای دینی و اعتقادی نباشند در آینده با آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف روبه‌رو خواهیم شد.

زنجانی با تاکید بر اهمیت آموزش عملی گفت: تا زمانی که معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان ما به احکام الهی پایبند نبوده و زمینه‌های عملی آن را فراهم نکنند محال امر است که نسل‌های آینده به این اصول و اعتقادات پایبند باشند.

وی افزود: جامعه پذیری و اجتماعی کردن نوجوانان و جوانان رسالتی است که بر عهده آموزش و پرورش بوده و در مقابل کنترل اجتماعی نیز بر عهده نهادهای امنیتی است.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان در هر شرایط نباید مورد غفلت قرار گیرند، گفت: برگزاری کارگاه ‌های آموزشی و مشاوره ‌ای برای دانش آموزان و خانواده‌ها از جمله ابزارهایی است که می‌توان در کاهش آسیب‌ها از آنها بهره گرفت.

در این جلسه در باره هزینه کلاس های تقویتی مدارس عادی،هیئت امنایی و تیز هوشان تصمیم گیری شد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی