تبعیض آموزشی در مدارس برچیده شود


تبعیض آموزشی در مدارس برچیده شود

اردبیل-ایرنا- فرمانداراردبیل گفت: تبعیض آموزشی در مدارس در این شهرستان موجب نگرانی خانواده‌ها شده و باید به نحوی برچیده شود.

جواد زنجانی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود: البته این سیستم در ساختار آموزش و پرورش همچنان وجود دارد و ربطی به مدیریت استانی ندارد و باید در سطح کلان برای اصلاح وضع موجود تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار داشت: در واقع تنوع مدارس سبب این تبعیض شده که از آن به عنوان آموزش طبقاتی یاد می‌شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به پایین بودن رتبه اردبیل در کنکور افزود: این امر دغدغه خانواده‌ها و مسئولان استان بویژه امام جمعه اردبیل شده و مسئولان آموزش و پرورش استان باید در باره این موضوع شفاف‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی باید در مدارس رعایت شود، گفت: امروز حلقه‌های مزاحم و متعددی در عرصه تعلیم و تربیت و ارائه الگوهای متنوع به وجود آمده که باید با تعیین الگوهای تربیتی و پرورشی شایسته کنار گذاشته شوند.

فرماندار اردبیل به گسست تربیتی و فرهنگی نسل گذشته با نسل امروز اشاره کرد و گفت: اگر خانواده‌ها درصدد ترمیم این شکاف و گسست اعتقادی بر پایه اصیل‌ترین اندیشه‌ و باورهای دینی و اعتقادی نباشند در آینده با آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف روبه‌رو خواهیم شد.

زنجانی با تاکید بر اهمیت آموزش عملی گفت: تا زمانی که معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان ما به احکام الهی پایبند نبوده و زمینه‌های عملی آن را فراهم نکنند محال امر است که نسل‌های آینده به این اصول و اعتقادات پایبند باشند.

وی افزود: جامعه پذیری و اجتماعی کردن نوجوانان و جوانان رسالتی است که بر عهده آموزش و پرورش بوده و در مقابل کنترل اجتماعی نیز بر عهده نهادهای امنیتی است.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان در هر شرایط نباید مورد غفلت قرار گیرند، گفت: برگزاری کارگاه ‌های آموزشی و مشاوره ‌ای برای دانش آموزان و خانواده‌ها از جمله ابزارهایی است که می‌توان در کاهش آسیب‌ها از آنها بهره گرفت.

در این جلسه در باره هزینه کلاس های تقویتی مدارس عادی،هیئت امنایی و تیز هوشان تصمیم گیری شد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !