کارشناسان محیط زیست حفاظت از پلنگ را در منطقه زاگرس جنوبی بررسی کردند


کارشناسان محیط زیست حفاظت از پلنگ را در منطقه زاگرس جنوبی بررسی کردند

بوشهر-ایرنا- کارگاه آموزشی منطقه‌ای طرح حفاظت از پلنگ ایرانی روز شنبه با حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست حضور پنج استان حاشیه زاگرس جنوبی در بوشهر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این کارگاه آموزشی گفت: استان های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری پنج استان منطقه زاگرس جنوبی به عنوان زادگاه پلنگ ایرانی هستند که در این کارگاه آموزشی حضور پیدا کردند.

فرهاد قلی نژاد افزود: شرکت پتروشیمی کاویان دراجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود تصمیم به حمایت از یک گونه جانوری داشت که با وجود چند پیشنهاد اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر این شرکت اصرار به حمایت از گونه پلنگ ایرانی داشت.

وی یادآور شد: پلنگ ایرانی در کشور جز گونه‌های حمایت شده و مهم و از جمله ۳۰ گونه‌ای است که در برنامه ششم توسعه حمایت از آنها مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

کارشناسان محیط زیست حفاظت از پلنگ را در منطقه زاگرس جنوبی بررسی کردند

قلی نژاد ادامه داد: این کارگاه آموزشی در اجرای برنامه های عملی و ملی در استان‌های جنوب غربی برای حفاظت از پلنگ ایرانی برگزارشده است.

وی گفت: بعد از این کارگاه نیز برنامه آموزشی ویژه روستاها در استان‌های هدف اجرایی می‌شود که در کنار این آموزش‌ها آموزش کارشناسان و جوامع محلی نیز مورد تاکید قرار دارد.

قلی نژاد اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی سعی می‌شود با جمع‌آوری راهکارها و تدوین آن در راستای حفاظت از پلنگ ایرانی گامی موثر برداریم.

قلی نژاد ادامه داد: در این ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد استان بوشهر همیشه یار و یاور ما در حفاظت محیط زیست بودند و در قالب تشکل‌های خود حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه دارند.

وی تاکید کرد: این تشکل ها همواره ثابت کردند برای انجام کارهای بزرگ پای کار هستند و از هیچ تلاشی برای حفاظت از محیط زیست دریغ نمی‌کنند.

قلی نژاد ادامه داد: استان بوشهر از لحاظ تنوع زیستی در جنوب ایران قرار دارد و از جمله استان‌های نخست کشور در موضوع تنوع زیستی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: کل، بز، قوچ، میش، پلینگ، لاک پشت و دلفین گوژپشت از جمله گونه‌های جانوری شاخص زیستگاه‌های طبیعی استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی افزود: طبیعت ما در کشور مظلوم است و باید همه برای حفظ آن آستین همت را بالا بزنیم.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان گفت: پتروشیمی به عنوان صنعتی مهم برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره ارزش است و حفاظت محیط زیست به عنوان مقوله‌ای مهم در توسعه پایدار این صنعت به شمار می‌رود.

رمضان اولادی افزود: در این زمینه شرکت پتروشیمی کاویان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود طرح حفاظت از پلنگ ایرانی را مورد حمایت ویژه قرار داده است.

وی بیان کرد: این شرکت تلاش می‌کند با نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و بویژه گونه درحال انقراض پلنگ ایرانی حضور پررنگی در عرصه فعالیت های محیط زیستی داشته باشد.

کارشناسان محیط زیست حفاظت از پلنگ را در منطقه زاگرس جنوبی بررسی کردند

در حاشیه این نشست از مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان به عنوان حامی طرح حفاظت از پلنگ ایرانی تجلیل شد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی