12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید


... نوشته 12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

برای بقا، خوردن و خوراکی یک «باید» و ضرورت است. بسیاری از تعطیلات خوش و جذاب ترین خاطرات ما به خوراکی‌ها مربوط می‌شوند. چه از خوردن یک غذای راحت لذت ببرید یا اهل امتحان کردن خوراکی‌های پیچیده و ترکیبی باشید، همیشه غذاهای جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. با وجود این، هر آنچه را خورده می‌شود نباید خورد. این فهرست به رایج ترین خوراکی های کشنده نگاه می‌اندازد که بخش‌های سمی دارند و یک سری خوراکی لذیذ که موقع مسافرت کردن ممکن است با آن‌ها برخورد داشته باشید.

رایج ترین خوراکی های کشنده

۱۲. جوز هندی

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

جوز هندی یک ادویه‌ی محبوب است که در کارائیب و اندونزی می‌روید. جوز هندی مزه‌ی گرم و شیرین به غذا می‌بخشد.

همچنین یک هالوژنیک است. یک قاشق چایخوری جوز هندی خام تپش قلب را به شدت بالا می‌برد، حالت تهوع، خشکی دهان و استفراغ ایجاد می‌کند.

به ندرت مرگبار است، اما ممکن است آرزوی مرگ کنید چون علائم آن چند روز طول خواهد کشید.

۱۱. قارچ های وحشی

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

اکثر آدم‌ها عاقل‌تر از آن هستند که قارچ‌های وحشی بخورند. در صورتی که این آگاهی را نداشته باشید، قارچ‌ها می‌توانند به طرز باورنکردنی سمی باشند و حتی آدم‌های خبره هم قارچ خوب و بد را از هم تشخیص نمی‌دهند.

همه‌ی قارچ‌های سمی هم لزوما رنگ روشنی ندارند. علائم خوردن این قارچ‌ها شامل آسیب به کلیه، حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، و اسهال می‌شوند.

بعضی از قارچ‌ها کشنده هستند و در بسیاری از موارد عامل اصلی مرگ و میر آدم‌ها بوده‌اند. معمولا بی‌خطرترین راه خریدن قارچ از فروشگاه‌های مواد غذایی است.

۱۰. لوبیا قرمز

چه کسی می‌داند لوبیا قرمز هم واقعا می‌تواند سمی باشد؟ اما هستند و در آن‌ها گلیکوپروتئینی ب نام لکتین وجود دارد. این پروتئین سلول‌های درون معده را می‌کشد، که می‌تواند به حالت تهوع شدید، اسهال، و استفراغ منجر شود.

پیشگیری از مسمومیت لوبیا قرمز کاملا ساده است. اگر از لوبیای خشک استفاده می‌کنید، آن را به مدت دست کم ۵ ساعت در آب بخیسانید. این کار به ویژه اگر در آرام پز لوبیا قرمز می‌پزید حائز اهمیت است.

خوراکی های کشنده ۹: سیب

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

سیب‌ها به طور طبیعی حاوی سیانید هستند که ماده‌ای بسیار سمی است. سیانید در هسته‌ها موجود است، پس حتما از خوردن آن‌ها اجتناب کنید.

درست است مقدار بسیار زیادی هسته‌ی سیب برای مسمومیت لازم است، اما اصلا چرا ریسک بکنید؟

مشکل جدی تر آن است که آفت کش‌ها به پوست سیب می‌چسبند و سپس در طول فرایند سنتی چیدن آب می‌شوند و به داخل آن نفوذ می‌کنند. میوه را بشویید و پوشش مومی را از آن بزدایید تا بهترین نتیجه را از سیب خوردن بگیرید.

۸. بادکنک‌ماهی

اگر به ژاپن مسافرت کنید، با غذاهای بسیار متفاوتی روبرو خواهید شد. یکی از خوراکی‌های لذیذ فوگو است. این بادکنک ماهی در صورت پخت نادرست می‌تواند باعث فلج یا حتی مرگ بشود.

جگر و ارگان‌های داخلی بسیار سمی هستند. بعضی از سر آشپزها برای آنکه احساس مور موری روی زبان‌تان حس کنید می‌گذارند کمی از جگر در ماهی باقی بماند. اگر این مقدار بیش از حد باشد حاصل آن مرگ خواهد بود.

علائم این مسمومیت شامل مور مور شدن تا فلج تنفسی می‌شود. همیشه احتمال مسمویت بر اثر خوردن فوگو وجود دارد پس اطمینان حاصل کنید ماهی که می‌خورید از کدام اقیانوس صید شده است.

خوراکی های کشنده ۷: عسل

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

عسل پاستوریزه نشده ممکن است حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین باشد در صورتی که زنبورهای عسل نکتار یا گرده‌ را از گیاهانی نامناسب و ناجور جمع‌آوری کرده باشند. آلکالوئیدهای پیرولیزیدین ممکن است به سیروز و سرطان کبد منجر شوند. این مواد با پاستوریزه کردن از بین می‌روند.

مسئله‌ی دیگر در رابطه با عسل بوتولیسم (مسمومیت غذایی حاد) است. بوتولیسم در مقادیر کم هم فوق‌العاده مرگبار است اما سطح موجود در عسل آنقدر پایین است که بزرگسالان سالم می‌توانند به راحتی از آن مصرف کنند.

کودکان زیر دوازده ماه نباید هرگز عسل یا محصولات مشتق از آن را بخورند. گرم کردن عسل هم ثمری نخواهد داشت و تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

۶. کرفس

چه چیزی در کرفس، این سبزی ساده، می‌تواند کشنده و مرگبار باشد؟

خب، معلوم شده است که بیش از ۶۴ ماده‌ی شیمیایی مختلف بر روی و در کرفس وجود دارد. کرفس هنگام رشد، از زمین آب فراوانی جذب می‌کند و آن آب حاوی انواع مختلفی از آفت کش‌ها است.

چه گفته‌های علمی مربوط به ایمنی و محافظت در برابر آفت کش‌ها را بپذیرید یا نپذیرید، بهتر است در حق خودتان لطفی بکنید و کرفس ارگانیک خریداری کنید.

خوراکی های کشنده ۵: بلوبری

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

یک نوع محصول دیگر که مملو از آفت کش و بقایای کود است توت‌ها هستند. چون توت‌ها خوشمزه و محبوب حشرات هستند، کشاورزان از آفت‌کش‌ها و کودها برای حفاظت از محصول‌شان استفاده می‌کنند.

بلوبری حاوی ۵۲ آفت‌کش مختلف از که گمان می‌شود عامل آسیب به انسان‌ها و محیط زیست هستند.

در کمال تعجب، اگر توت یخ زده خریداری کنید، باقیمانده‌ی آفت کش‌ بسیار کمتری دارند. اگر می‌خواهید توت بخورید، نوع یخ زده‌ی آن را خریداری کنید.

۴. سیب آکی

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

اگر می‌خواهید «بیماری استفراغ جامائیکایی» را تجربه کنید کافی است کمی (سیب) آکی نارس یا بیش از حد رسیده بخورید.

این میوه‌ی ملی جامائیکا با سرخالو رابطه‌ی نزدیکی دارد. آکی سرشار از اسیدهای چرب سالم، یک سری ویتامین و کالری نسبتا پایین است. مزه‌ی آن کره‌مانند و شبیه به پنیر نخل تشبیه شده است.

مشکل اینجا است که دانه‌ها، و گوشت نارس یا بیش از حد رسیده‌ی آن سمی هستند. عوارض جانبی خردن میوه‌ای که به درستی تهیه نشده باشد می‌تواند شامل تشنج و افت مرگبار قند خون باشد.

۳. جوز برزیلی

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

جوز برزیلی سرشار از سلنیوم است، عنصری که بدن‌تان به آن نیاز دارد. سلنیوم از بعضی سرطان‌ها و بیماری قلبی پیشگیری می‌کند، عملکرد ذهنی را بهبود می‌بخشد و به تیروئید کمک می‌کند. تعداد کمی از مردم آمریکا کمبود سلنیوم دارند.

سلنیوم بیش از حد می‌تواند به یک سری ناراحتی از بوی سیر مانند دهان تا حالت تهوع و مشکل قلبی منجر شود. چون جوز برزیلی سلنیوم بسیار بالایی دارد، پس مصرف آن را به یک تا دو دانه در روز محدود کنید.

۲. کاسو مارزو

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

کاسو مارزو (پنیر زنگ زده) یک پنیر ایتالیایی غیر قانونی است. این پنیر که از شیر گوسفند درست می‌شود را قارچ‌ها خیلی زود آلوده می‌کنند. وقتی این قارچ‌ها خورده و دفع می‌شوند، بافت نرم و طعم قوی به خود می‌گیرد.

اگر قارچ‌ها بمیرند، پنیر فاسد می‌شود، در نتیجه باید پنیر را در حالی که قارچ‌ها زنده هستند میل کنید.

همچنین باید پنیر را به اندازه‌ی کافی بجوید تا قارچ‌ها از بین بروند. در غیر این صورت ممکن است در روده‌های‌تان انباشته و مشکل ساز شوند.

۱. فست فود

12 رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

این اختراع آمریکایی نقش اول و اصلی را دارد و یکی از دو کشنده‌ی مهم در آمریکا به شمار می‌رود. فست فود برای آنکه مزه‌ی خوبی بده مهندسی می‌شود و همین‌طور برای آنکه به چربی بالا، کالری زیاد، اعتیاد ایجاد کند و محصولی به شدت فراوری شده و ارزان تولید کند.

فست فود مستقیما با کلسترول بالا، دیابت، و چاقی ارتباط دارد که به بیماری قلبی منجر می‌شوند. بعضی از سرطان‌ها نیز می‌توانند ناشی از نگهدارنده‌های فست فودها باشند.

اجتناب از این غذای راحت اما اساسا مرگبار می‌تواند زندگی‌تان نجاب بدهد!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: hhdresearch

۱۲ رایج ترین خوراکی های کشنده که نمی‌دانستید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی