شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای سرو برگزار می شود


شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای سرو برگزار می شود

شب شعر طنز تابستانه فرهنگسرای سرو با شعرخوانی شاعران نام آشنای کشور و اجرای موسیقی زنده برگزار می‌شود. شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای […] نوشته شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای سرو برگزار می شود اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

شب شعر طنز تابستانه فرهنگسرای سرو با شعرخوانی شاعران نام آشنای کشور و اجرای موسیقی زنده برگزار می‌شود.

شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای سرو

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای سرو؛ شب شعر طنز سرو چمان، عصر روز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

در این برنامه که با اجرای سعید بیابانکی و علیرضا لبش همراه است، شاعران طنزپرداز کشور شروین سلیمانی، صابر قدیمی،‌ روح‌الله احمدی، نسیم عرب امیری و مصطفی مشایخی به شعرخوانی طنز خواهند پرداخت. هم‌چنین مهدی فرج‌الهی، طنزپرداز نام آشنای کشور به اجرای موسیقی زنده طنز خواهد پرداخت.

علاوه بر این، در بخش دیگری از این مراسم، کتاب طنز «جف شیش» نوشته محمد صاحبی معرفی شده و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است شب شعر طنز «سرو چمان» روز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه ساعت ۱۸ در آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس حاصل نمایند.

شب شعر طنز «سرو چمان» در فرهنگسرای سرو برگزار می شود

جف شیش

معرفی کتاب جف شیش (معرفی و نقد بازی‌های پیشارایانه‌ای)

«جف شیش (معرفی و نقد بازی‌های پیشارایانه‌ای)» کتابی به قلم سید محمد صاحبی (-۱۳۶۴) است که از دیدگاهی جامعه شناسانه به معرفی، بررسی و نقد بازی های دسته جمعی، پیش از به میدان آمدن رایانه‌ و فضای مجازی پرداخته‌است.

در مقدمه می‌خوانید:

آن دسته از بازی‌ها که در محیط باز و غیرمسقف اجرا شده و می‌شوند را بازی‌های میدانی گفته و می‌گویند. البته همه این بازی‌ها در محیط بسته و مسقف نیز قابل اجرا بوده و هستند، لذا این تعریف، تعریف جامع و کاملی محسوب نشده و نمی‌شود؛ اما به دلایل کاملاً نامعلوم این تعریف را پذیرفته و می‌پذیریم. ضمن این‌که مسئولیت جانیِ شرکت‌کنندگانِ بازی در محیط بسته و مسقف بر عهده خود ایشان بوده و می‌باشد و قانون‌گذاران بازی هیچ‌گونه مسئولیتی را در این مورد تقبل نکرده و نمی‌کنند. چون از اول گفته بودند که بازی‌ها باید در محیط باز و غیرمسقف انجام شود، اگر نمی‌گفتند یک چیزی. ولی حالا که گفته‌اند. آن دسته از بازی‌ها را نیز که دور هم برگزار می‌شود بازی‌های دور همی‌گویند.ما در این کتاب به بررسی، معرفی و نقد بازی‌هایی چند از این دو دسته پرداخته‌ایم.

در معرفی بازی کلاغ‌پر امده است:

اصل غافل‌گیری از نکات قابل‌توجه در این بازی است. به این‌صورت که شخص اعلام‌کننده اسامی بعد از این‌که چند پرنده را که قابلیت پریدن دارند، نام می‌برد، اسم جانوری را می‌گوید که توانایی پریدن نداشته باشد، به طور مثال: «مورچه.»

در این مرحله، اگر هرکدام از شرکت‌کنندگان به رویه گذشته عمل کنند و دست خود را بالا ببرند یا بگویند: پَرررررر، ازشرکت در ادامه بازی محروم شده و سوخته محسوب می‌شوند. در این لحظه بخصوص، همه باید بر اینکه جانور مذکور توانایی پریدن ندارد، تأکید کنند و علت این‌که چرا توانایی پریدن ندارد را هم اظهار کنند و حتی از بی‌اطلاعی پدر جانور مذکور، مبنی بر خبر نداشتن وی از این موضوع نیز یاد کنند. به این‌صورت که همگی به اتفاق فریاد بزنند: «مورچه که پر نداره… باباش خبر نداره».

منبع : طاقچه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید