4 مدال طلا و برنز حاصل تلاش فرنگی کاران جوان ایران


فرنگی کاران جوان کشورمان، 2 مدال طلا و 2 مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در استونی را کسب کردند

4 مدال طلا و برنز حاصل تلاش فرنگی کاران جوان ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در تالین برگزار شد و در پایان آقایان محمد ناقوسی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و آقایان پویا دادمرز و شاهین بداغی در اوزان ۵۵ و ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم آقای پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول در ادامه کشتی‌های خود بر حریفی از کره جنوبی پیروز شد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل انور اله یاروف از روسیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال، دادمرز به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه از سد احمد باقدودا از مصر گذشت و راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار نیز از سد تیگران میناسیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم آقای شاهین بداغی ابتدا مقابل کشتی گیران کره جنوبی و ارمنستان به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله عبدالمالک مرابت از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لری ابولادزه از گرجستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. بداغی در این دیدار پتروف سولیف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم آقای محمد ناقوسی پس از استراحت در دور نخست، در ادامه مقابل حریفانی از استونی و هند به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ناقوسی در نیمه نهایی از سد عبدالرحمن کالکان از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال دامیر رحیم اف از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم آقای علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول و در ادامه رقابت‌های خود ابتدا میکیتا کاوالاسکی از بلاروس را مغلوب کرد و در دور بعد مقابل روبینزون ایسادزه از گرجستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یوسفی در این مرحله از سد موحامت باکایر از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی از سد کولتون شولتز از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در پایان روز نخست تیم روسیه با ۹۷ امتیاز در صدر قرار گرفت، تیم ایران با ۹۰ امتیاز در جایگاه دوم است و تیم‌های گرجستان، ترکیه و آمریکا به ترتیب با ۵۶، ۴۲ و ۴۱ امتیاز در مکان‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری