شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری


شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری

تسلا با شکایتی از مصرف‌کنندگان که ادعا می‌کنند این سازنده، باتری خودروهای قدیمی را به منظور پیشگیری از فراخوانی هزینه‌بر محدود کرده مواجه شده است. رویترز گزارش داده که این شکایت روز چهارشنبه در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده و احتمالاً شامل هزاران مالک خودروهای تسلا مدل S و X می‌شود که از باتری‌های نسل... The post شکایت از تسلا به خاطر کاهش...

تسلا با شکایتی از مصرف‌کنندگان که ادعا می‌کنند این سازنده، باتری خودروهای قدیمی را به منظور پیشگیری از فراخوانی هزینه‌بر محدود کرده مواجه شده است.

شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری
رویترز گزارش داده که این شکایت روز چهارشنبه در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده و احتمالاً شامل هزاران مالک خودروهای تسلا مدل S و X می‌شود که از باتری‌های نسل قدیمی‌تر استفاده کرده و برد آن‌ها تا 64 کیلومتر کاهش یافته است.

بسیاری از مالکان این خودروها در فروم هایی همچون تسلا موتورز کلاب ادعا می‌کنند به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث شده برد الکتریکی خودروهایشان کاهش یابد. برای مثال مالک یک دستگاه تسلا مدل S 85 مدل 2014 ادعا می‌کند او حدود 8 کیلووات ساعت ظرفیت باتری خودروی خود را از دست داده است ولی تسلا می گوید که این کاهش ظرفیت عادی است.

شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری
در واقع تسلا به این موضوع واقف است که کاهش ظرفیت باتری برخی از محصولاتش به خاطر بهبود طول عمر آن‌ها صورت می‌گیرد.

این شرکت اعلام کرده است:

درصد بسیار کمی از مالکان خودروهای مدل S و X قدیمی‌تر شاید متوجه کاهش کوچکی در برد الکتریکی خودروهای خود شده باشند. این موضوع که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری انجام شده به خاطر بهبود طول عمر باتری صورت می‌پذیرد.

این مشکل در ماه می و پس از آتش‌سوزی و انفجار تسلا مدل S در هنگ‌کنگ آغاز شد. تسلا به زودی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که باعث اصلاح تنظیمات شارژ و مدیریت گرمایی محصولات خود به منظور محافظت باتری و افزایش طول عمر آن می‌شد را در نظر گرفت.

شکایت از تسلا به خاطر کاهش ظرفیت باتری
در شکایت مطروحه ادعا شده که تسلا به منظور پیشگیری از اقدامات لازم برای فراخوان خودروها به منظور تعمیر یا جایگزینی باتری‌های این خودرو چنین کاری را انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی