بازار لوازم خانگى به تعادل رسید/ زنگ خطر قاچاق به صدا درآمد


بازار لوازم خانگى به تعادل رسید/ زنگ خطر قاچاق به صدا درآمد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتى و تصویرى با بیان اینکه بازار لوازم خانگى به تعادل رسیده گفت: قاچاق گسترده اى در حوزه لوازم خانگى صورت گرفته و ورود دولت به این بخش ضرورى است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین؛ بابک ثقفى امروز در نشست خبرى خود با اصحاب رسانه با اشاره به خروج برندهاى خارجى از ایران اظهار کرد: سال گذشته در پى خروج برخى برندها از ایران کمبود کالا و نارضایتى به وجود آمد، اما خوشبختانه امروز بازار به تعادل رسیده است.

ثقفى اضافه کرد: تعادل بازار تحت تاثیر سه عامل کاهش فشار خارجى ها بر تولیدکنندگان داخل، کاهش تقاضا و مصرف و همچنین افزایش قاچاق صورت گرفت.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتى و تصویرى، فشارى که سال گذشته از جانب خارجى ها تولیدکنندگان ایران را نابود کرده بود با خروج این کشورها از بین رفته و تولیدکنندگان داخل توانستند خود را احیا کنند.

وى از کاهش مصرف تلویزیون نسبت به سال هاى گذشته خبر داد و گفت: طبیعتا با افزایش قیمت ها کاهش تقاضا در بازار رخ داد به طوریکه چهار سال پیش مصرف تلویزیون در داخل ٢میلیون بود و امروز به حدود یک میلیون و ٤٠٠هزار دستگاه رسیده است.

تلویزیوهایى با گیرنده ماهواره در بازار ایران

ثقفى همچنین به افزایش قاچاق لوازم خانگى اشاره کرد و افزود: با مراجعه به مغازه هاى جمهورى مى بینیم که بیشتر تلویزیون هاى برند به صورت قاچاق وارد شده اند که گیرنده هاى ماهواره بر روى آن ها نصب شده و به آن ها "کالاى شرکتى" مى گویند؛ در این شرایط ضرورت دارد تا هرچه سریعتر دولت ورود کند.

این فعال صنف لوازم خانگى با اشاره به خروج برندهاى خارجى از ایران هشدار داد: اکنون این برندها با دَمپینگ کردن کالا در مرز ایران، هزینه هاى قیمت تمام شده شان را پایین آورده و قصد اخلال در تولید داخل را دارند که باید جلوى آنها گرفته شود.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان داخل باید از تجربیات سال گذشته درس بگیرند و بیشتر روى ارتقاى کیفیت محصولات تمرکز کنند.

ثقفى همچنین از ورود خوب مادیران به بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ٣٠٠هزار نفر در عرضه اولیه سهام ما را خریدند که این اتفاق خوبى است؛ همچنین ما توانستیم ١٨٠میلیارد تومان از بورس بگیریم و در کارخانه هایمان سرمایه گذارى کنیم و این موضوع ما را از دریافت وام بانکى بى نیاز کرد.

وى گفت: سه شرکت صنایع الکترونیک، تولید لوازم خانگى و فروش اقساطى در دل مادیران ایجاد شده که هدف ما از این کار افزایش تمرکز و سرعت تصمیم گیرى بود؛ همچنین اگر شرایط به خوبى پیش برود قصد داریم این شرکت ها را نیز در بورس عرضه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟