سالروز بازگشت آزادگان در آستارا گرامی داشته شد


سالروز بازگشت آزادگان در آستارا گرامی داشته شد

آستارا - ایرنا - 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن، با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در حضور خانواده های ایثارگر و جمعی از شهروندان در آستارا گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا شامگاه شنبه در این آئین در سینما دریای آستارا گفت: در سینه آزادگان و ایثارگران عزیزمان گنجینه ای از سرمایه های اجتماعی و ارزش های دوران دفاع مقدس پنهان است.

حسن رستم زاد بیان کرد: یادگاران دفاع مقدس در روزهای آتش و خون با گام های مطمئن و دل های سرشار از ایمان به خدا ایستادند و برای ملت، آزادگی و عزت به ارمغان آوردند و باید این میراث ماندگار برای نسل های بعد باز گو شود.

وی ادامه داد: رزمندگان با از خود گذشتگی و ایثار، نهال انقلاب اسلامی را حفاظت و با خون خود آبیاری کردند و امروز وظیفه مسئولان و مردم، تجلیل از آن اسوه های مقاومت است.

رئیس حوزه علمیه آستارا نیز در این آئین گفت: آزادگان در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشته و آمادگی خود را برای خدمت در سنگر سازندگی ایران آزاد و آباد نشان دادند.

حجت الاسلام ناصر صالحی افزود: اگرچه جسم آزادگان سربلند دربند اسارتگاه های رژیم بعثی عراق بود، اما دشمن هرگز توان شکستن روح، اندیشه و اراده این عزیزان را نداشت.

وی اضافه کرد: بوسه بر خاک میهن، اشک شوق و زیارت مرقد امام خمینی(ره) از حالات ورود آزادگان به ایران اسلامی بود و امروز نیز با ذکر خاطرات خود، فرهنگ پایداری را به جامعه منتقل می کنند.

اجرای موسیقی حماسی و اکران فیلم از بخش های دیگر این آئین بود.

۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان جنگ تحمیلی از عراق به ایران بازگشتند و این روز به عنوان روز آزادگان نامگذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس