دمای هوای استان مرکزی خنک تر می شود


دمای هوای استان مرکزی خنک تر می شود

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای این استان در روزهای پایانی هفته خنک تر می شود.

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی و تحلیل نقشه های پیش یابی بیانگر آن است که دمای هوای استان مرکزی تا پایان هفته به روند کاهشی خود دارد و تا چهار درجه سانتیگراد خنک تر می شود.
وی ادامه داد: آسمان استان مرکزی در روزهای آتی تا پایان هفته جاری صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود و در برخی ازساعات بعد ازظهر توام با وزش باد است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: ساوه با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

آب و هوای استان مرکزی به علت وجود کوه‌های مرتفع، مجاورت با حاشیه مرکزی ایران، همجواری با بخشی از منطقه حوض سلطان، کویر میقان و حوزه آبریز دریاچه نمک و همچنین قرار گرفتن در محل تلاقی دو رشته کوه البرز و زاگرس، دارای آب و هوایی متنوع است.

جهت و جریان وزش بادهای غربی مدیترانه‌ای و اقیانوس اطلس، توده‌های هوای فشار زیاد اقیانوس هند و جریان‌های سرد آسیای مرکزی شرایط اقلیمی استان مرکزی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

آب و هوای نیمه بیابانی در مناطقی چون ساوه و زرندیه، آب و هوای معتدل کوهستانی همراه با زمستان سرد و تابستان معتدل، در شهرستان‌هایی مانند اراک، خمین، تفرش و محلات، آب و هوای سرد کوهستانی با زمستانی سرد و برفی و تابستانی خنک در محدوده‌های جغرافیایی شهرستان شازند از جمله انواع اقلیم های آب و هوایی در استان مرکزی است.

بارندگی در استان مرکزی امسال نسبت به بلند مدت ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی