با هدف حفظ محیط زیست، قبوض کاغذی مخابرات حذف خواهند شد


با هدف حفظ محیط زیست، قبوض کاغذی مخابرات حذف خواهند شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران به منظور حفظ محیط زیست و مصرف بهینه منابع طبیعی، اقدام به حذف قبوض کاغذی نموده است گفت: قبوض کاغذی تلفن ثابت از مهر ماه سال جاری در سراسر کشور صادر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آزاد حکمت اظهار داشت: مشتریان برای پرداخت قبوض تلفن ثابت می توانند از سامانه های 2000 و #2020* به صورت رایگان استفاده نمایند و یا با مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir نسبت به پرداخت کارکرد کنتور تلفن ثابت خود اقدام نمایند.

وی یادآور شد: این اقدام مهم علاوه بر حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی در تحقق اهداف برنامه های دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف شهر هوشمند تاثیر گذار است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه تلفن ثابت یکی از قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات مخابراتی است خاطرنشان کرد: با وجود جدیدترین و به روز ترین متدهای خدماتی در کشور، تلف ثابت همچنان مورد استقبال مشتریان قرار دارد که بر این اساس شرکت مخابرات ایران با یک استراتژی جدید نسبت به توسعه خدمات تلفن ثابت گام برداشته و بهره گیری مشتریان از تکنولوژی فیبرنوری در حوزه تلفن ثابت را طرح ریزی و اجرایی نموده است.

حکمت با بیان اینکه واگذاری خط های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبرنوری خواهد بود، افزود: ظرفیت و سرعت نامحدود از جمله مزایای این سرویس محسوب می شود .

وی تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده است که برای حذف و کاهش نقاط محروم روستایی به لحاظ بهره گیری از خدمات مخابراتی برنامه های چشمگیری در روستاها را در دست اقدام داریم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد مشتریان سرویس FTTH در استان رایک هزار و 336 مورد اعلام کرد و گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی خود را برای واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید اعلام می دارد.

حکمت بیان کرد: در حال حاضر تعداد 581 هزار و 928 شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که 488 هزار و 714 شماره آن با ضریب نفوذ 29.8 درصد مشغول بکار است.

وی به نقش اصحاب رسانه در توجیه کردن افکار عمومی در خصوص استراتژیها و فعالیت های شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان گفت: خبرنگاران با ابزار رسانه ایی خود می توانند نسبت به ارتقاء سطح آگاهی جامعه، تشریح خدمات و محصولات مخابراتی و نقش آنها در توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و.. همچون گذشته گام های مثمرثمری بردارند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یکی از پروژه ها و اقدامات قابل توجه در مخابرات منطقه کردستان به منظور ارتقاء سیستم های مخابراتی و ارائه خدمات بهتر و مطلوب به مشتریان را جانمایی ونصب دکل های مخابراتی عنوان کرد و اظهارداشت: بر اساس انجام آزمایشات فنی و طیف سنجی از دکل های مخابراتی خوشبختانه تا کنون دلیلی برای مضر بودن این تشعشعات اثبات نشده است .

حکمت با اشاره به اینکه ارائه خدمات با کیفیت یکی ار مطالبات به حق مشتریان محسوب می شود اضافه کرد: مخابرات منطقه کردستان با نصب و راه اندازی، توسعه و ارتقاء سایتهای BTS موفق شده است تعداد475 سایت BTS و ۲۱۳ کافو نوری را در استان نصب کند تا زیرساخت های لازم برای ارائه آخرین تکنولوژی تلفن همراه (4G) و (3G)30 شهر و 19 روستای استان را فراهم نماید.

وی با اشاره به استقبال مشتریان از سیم کارت های تلفن همراه مخابرات اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون و 861 هزار و 514 شماره تلفن همراه در استان وجود دارد که 259هزار و 897 شماره آن دائمی و یک میلیون و 601 هزار و 617 شماره دیگر آن اعتباری هستند که با ضریب نفوذ 114 درصد مشغول بکار می باشند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از واگذاری سرویس جدید VDSL بر روی کابل مسی با پهنای باند گسترده خبر داد و گفت: این سرویس در حال حاضر در سنندج در دست اقدام است و برای سایر شهرهای استان نیز طرح های عملیاتی آن کارشناسی شده که با اجرای این سرویس کمترین سرعت اینترنت بر این بستر به ۲۵ تا ۵۰ مگابایت می رسد.

حکمت همچنین به تشریح اقدام انجام شده در خصوص توسعه و ارتقا سرویس ADSL در استان پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر161 هزار و 696 پورت ADSL منصوبه در استان وجود دارد که تعداد 92هزار و 200 پورت آن واگذار شده است.

وی یادآور شد: با اجرای عملیات و پروژه های فنی و توسعه زیر ساخت های لازم، شرایط بهره گیری و استفاده 19 هزار مشترک در ۴۸۰ روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال استان ۵۴ لاندا افزایش یافته است، تصریح کرد: سرویس های مختلفی بر روی شبکه گسترده انتقال ارائه خواهد شد.

حکمت اضافه کرد: در حال حاضر میزان حجم مصرفی اینترنت در یک شبانه روز در استان ۵۰ (TB) ترابایت است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته و این نشان از ارتقاء کیفی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه است.

46

کد خبر 1290651

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی