نظام بودجه‌ای کشور شرایط سختی را تجربه می‌کند


نظام بودجه‌ای کشور شرایط سختی را تجربه می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: اکنون و به دلیل تحمیل تحریم‌های ظالمانه، کشور شرایط سختی را تجربه می‌کند، لذا نیازمند جایگزینی رفتارهای جدید هستیم.

به گزارش ایسنا، ساسان تاجگردون یکشنبه 28 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بالغ بر 78.5 درصد از کل بودجه کشور هزینه‌ای است، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به کاهش قابل توجه حجم فروش نفت و میزان اتکای بودجه عمومی کشور به این کالا، تامین بودجه از محل باقیمانده صندوق ذخیره ارزی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی و جایگزین کردن اسناد خزانه، مد نظر است.

تاجگردون در ترسیم نمایی کلی از وضعیت درآمدهای نفتی کشور گفت: سال گذشته در چنین زمانی حدود 2 میلیون و 530 هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه 55 دلار به بازارهای جهانی عرضه می‌شد و بازگشت آن با ارز 3500 تومان بود.

وی گفت: اکنون در خوش بینانه ترین حالت حدود 300 هزار بشکه نفت صادر می کنیم که امکان واریز درآمدهای ارزی حاصل از آن هم شرایط دشواری دارد.

تاجگردون همچنین با اشاره به تصویب سندهای توسعه و آمایش استان فارس، تاکید کرد که تهیه و تدوین این اسناد با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی فارس امکان پذیر شده است.

تحقق 27 درصد از اعتبارات مصوب محقق شده است

معاون برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: امسال به طور میانگین 27 درصد از کل اعتبار 1320 میلیارد تومانی ابلاغ شده به فارس محقق شده است.

علی سلحشوری با بیان اینکه سال گذشته شاهد تحقق حدود 67 درصدی اعتبارات مصوب و ابلاغی به فارس بودیم، گفت: امسال با توجه اعمال تحریمها و کاهش میزان فروش نفت از 1530 هزار بشکه در روز به 140 هزار بشکه در روز، دولت در شرایط بسیار دشواری قرار دارد.

سلحشوری با اشاره به لزوم صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی گفت: دولت به دنبال اصلاح نظام درآمدی و بودجه‌ای است، باید به سمت تعریف منابع درآمدی جایگزین نفت باشیم، اگرچه به نظر من تاکنون موفق نبوده ایم .

معاون سازمان برنامه و بودجه فارس با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به استان فارس تاکنون حدود 400 میلیارد تومان بوده است، گفت: 4.5 درصد از این میزان نقدی و 22.5 درصد اسناد خزانه یک تا سه ساله بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال باید سند اشتغالزایی و توسعه برای 296 روستای استان فارس تدوین شود، گفت: از تعداد کل 272 پروژه کلان استان فارس تعداد 172 پروژه از راه‌های مختلف قانونی به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز گفت: تعداد نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی استان فارس جز بخش انتظامی، نظامی و امنیتی، 134 هزار و 522 نفر است که 80 هزار و 31 نفر از آنان رسمی و مابقی، پیمانی، قراردادی، کارگری و سایر بخش‌ها است.

افکاری با بیان اینکه تعداد کارکنان دولتی در استان فارس نسبت به کل کشور حدود 6 درصد است، گفت: از بین تمام دستگاه‌های دولتی، 24 دستگاه استانی بوده و مابقی ملی یا شرکتی است.

معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که امسال هم مانند سالهای گذشته شاهد برگزاری جشنواره شهید رجایی برای پاسداشت مقام کارمند و تجلیل از کارمندان و دستگاه‌های نمونه هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید