کنگره ملی علوم باغبانی در دانشگاه‌ ارومیه برگزار می‌شود


کنگره ملی علوم باغبانی در دانشگاه‌ ارومیه برگزار می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه در شهریور سال جاری میزبان یازدهمین کنگره ملی علوم باغبانی ایران خواهد بود که به عنوان بزرگترین رخداد علمی در این حوزه مطرح است.

رحیم حب‌نقی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کنگره برای اولین‌بار در سال ۱۳۷۵ در کرج و پس از آن هر ۲ سال یکبار توسط یکی از دانشگاه‌های معتبر با همکاری انجمن علوم باغبانی ایران و حمایت معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی برگزار می‌شود، افزود: درخواست میزبانی دوره یازدهم این کنگره توسط دانشگاه ارومیه در سال ۱۳۹۴ تسلیم انجمن علوم باغبانی ایران گردید و پس از بررسی درخواست‌های سایر دانشگاه‌ها در نهایت با میزبانی دانشگاه ارومیه موافقت شد.

وی شعار یازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران را «باغبانی نوین، پتانسیل نهفته، کارآفرینی پایدار» اعلام کرد و اظهار داشت: بحث و تبادل‌نظر درباره ظرفیت‌ها، شناسایی فرصت‌ها و بررسی نیازهای حال و آینده باغبانی ایران از اهداف مهم این کنگره است که آخرین و جدیدترین یافته‌ها و دستاوردهای علمی در قالب سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی جانبی به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی با اعلام اینکه این کنگره از چهار تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: بازدیدهای علمی و تورهای گردشگری از دیگر برنامه‌های این کنگره علمی است.

حب‌نقی با اعلام اینکه این کنگره همه ساله مورد استقبال اساتید دانشگاهی، دانشجویان، محققان، دانشمندان علوم باغبانی، مدیران سازمان‌های مرتبط، صاحبان صنایع و کشاورزان قرار می‌گیرد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ نفر در این کنگره ملی طی چهار روز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش مقالات برای این کنگره از ۲۰ مهر سال ۱۳۹۷ شروع شد و تا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه داشت، اضافه کرد: نزدیک به ۷۵۰ مقاله به این کنگره ارسال و داوری نهایی آن انجام شده است.

برگزاری پنج کارگاه آموزشی و برپایی نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت‌های تولید و تامین نهاده‌های کشاورزی، تولیدکنندگان نهال، صاحبان صنایع وابسته، تولیدکنندگان گیاهان زینتی و فعالان صنعت گلخانه از دیگر برنامه‌های علمی این کنگره خواهد بود.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل