پیامدهای مخرب ادامه تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری شین هوا؛...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه هشدار داد ادامه تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی به رغم هشدارهای کره شمالی، می تواند پیامدهای مخربی داشته باشد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد:« این (تمرینات نظامی) نفی قطعی و به چالش کشیدن آشکار بیانیه مشترک بین جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و آمریکا است که در آن متعهد شده اند روابط جدیدی بین دو کشور برقرار و ساز و کاری را برای برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره ایجاد کنند».
این منبع به نقل از برخی کارشناسان محلی افزود تمرینات نظامی مزبور در جهت ایجاد اعتماد متقابل نیست و با توجه به اینکه هنوز کره شمالی به مثابه دشمن فرضی است می تواند به اقدامات متقابلی از سوی کره شمالی منجر شود و اوضاع شبه جزیره کره را وخیم تر کند.
این خبرگزاری همچنین یادآور شد که دولت آمریکا در نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور خود و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور متعهد شده بود به تمرینات نظامی مشترک پایان دهد اما واشنگتن، با مقامات کره جنوبی، برای فشار آوردن بر پیونگ یانگ به این اقدام نظامی متوسل شده اند.
این خبرگزاری تصریح کرد:« بهترین راه حل برای از بین بردن همه تهدیدهای ممکن و مستقیمی که بر امنیت کشور ما سایه افکنده است، توسعه مداوم توان ابزارهای فیزیکی و استقرار آنها برای جنگ واقعی است».
آمریکا بیش از 28 هزار نظامی در کره جنوبی دارد. تمرینات نظامی مشترک نیروهای آمریکایی و کره جنوبی امسال از 5 اوت (14 مرداد) شروع شده است و 20 اوت (29 مرداد) پایان می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان