ریشه‌های ولایت امام زمان (عج) در خطبه غدیر + فیلم


ریشه‌های ولایت امام زمان (عج) در خطبه غدیر + فیلم

حجت الاسلام و المسلمین کفیل گفت:در خطبه غدیر بیش از 25 جمله در وصف امام عصر (عج) آمده است.

ریشه‌های ولایت امام زمان (عج) در خطبه غدیر + فیلمحجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع امامت حضرت مهدی (عج) در خطبه غدیر گفت: در خطبه غدیر بیش از ۲۵ جمله در وصف امام عصر (عج) آمده است.

وی گفت: زیباست که خطبه غدیر تبیین اوصاف حکومت امام عصر (عج) است و زیباتر آن که در خطبه غدیر بیان نورانی نبی خاتم (ص) در وصف ظهور امام عصر (عج) وجود دارد. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند نور در وجود من است سپس در وجود امیر المومنین (ع) و پس از آن در فرزندان او تا فرزندان مهدی (عج) است.

این پژوهشگر دینی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در ادامه، خطبه اوصاف حضرت مهدی (عج) را بیان می‌کنند؛ غدیر روز تبیین اوصاف حضرت مهدی (عج) است. یکی از ادله‌ای که دشمنان با غدیر مخالفت می‌کردند، این است که این افراد در غدیر ملاحظه کردند که پیامبر اکرم (ص) امامان را معرفی می‌کنند و جریان امامت تبیین می‌شود. دشمنان با شنیدن سخنان پیامبر اکرم (ص) متوجه شدند که این سیر ادامه دارد.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: پیامبر (ص) در خطبه غدیر می‌فرمایند امام زمان (عج) می‌آید و حقی که ما داشتیم را می‌گیرد. او حق ما را که ادا نشد از جمله حق خلافت و جانشینی که غصب کردند را پس می‌گیرد.رسول خدا (ص) می‌فرمایند او که می‌آید خدا حجت را برای کوتاهی کنندگان، مقصران، مخالفان و ظالمان تمام می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس