مایکروسافت در حالت ساخت کنسول ایکس‌باکس مخصوص استریم بازی‌ها نیست


مایکروسافت در حالت ساخت کنسول ایکس‌باکس مخصوص استریم بازی‌ها نیست

مایکروسافت که گفته می‌شد قصد داشت بغیر از پروژه اسکارلت نسخه دیگری از ایکس‌باکس مخصوص استریم عرضه کند، اکنون از تصمیم خود منصرف شده است. شایعه‌های وجود ایکس‌باکسی برای استریم کردن بازی‌ها از زمان معرفی پروژه اسکارلت توسط خبرگزاری‌های مختلف به گوش می‌رسید. کنسولی که بر بستر فضای ابری ساخته شده و قیمت نهایی آن کمتر از نسخه معمول خواهد بود. با وجود...

مایکروسافت که گفته می‌شد قصد داشت بغیر از پروژه اسکارلت نسخه دیگری از ایکس‌باکس مخصوص استریم عرضه کند، اکنون از تصمیم خود منصرف شده است.

شایعه‌های وجود ایکس‌باکسی برای استریم کردن بازی‌ها از زمان معرفی پروژه اسکارلت توسط خبرگزاری‌های مختلف به گوش می‌رسید. کنسولی که بر بستر فضای ابری ساخته شده و قیمت نهایی آن کمتر از نسخه معمول خواهد بود. با وجود آنکه هر از گاهی خبر ساخت و کنسل شدن آن منتشر می‌شد و هیچ چیز قطعی نبود، امروز فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس به طور رسمی اعلام کرد که شرکت به طور قطع در حال ساخت ایکس‌باکسی تنها با قابلیت استریم نیست.

سایت گیم‌اسپات گفتگوی جدیدی با اسپنسر در رابطه با سیستم‌های بازی مبتنی بر فضای ابری و تفاوت آن با کنسول‌های سنتی کرده است که در این میان مشخص شده مایکروسافت برنامه‌ای برای ساخت کنسول مخصوص استریم ندارند. پروژه سرویس ابری xCloud تکنولوژی جدید مایکروسافت که برای فراهم کردن راه‌های جدید تجربه ایکس‌باکس تهیه شده، معمولاً به عنوان یکی از دلایل وجود کنسول استریم نام برده می‌شد.

اسپنسر در این گفتگو اشاره کرد که آ‌ن‌ها تمرکز خود را بر رابطه میان کنسول و دستگاه‌های همراه کاربران گذاشته‌اند و بر کنسولی که عده‌ای تصور می‌کردند، کار نمی‌کنند. او گفت:

سال گذشته در رابطه با xCloud و اینکه قصد ساخت کنسول‌های جدید بازی را داریم، صحبت کردیم. اما فقط به همین اشاره کردیم، حرفی از کنسول مخصوص استریم نزدیم. فکر می‌کنم عده‌ای گمان می‌کردند همان نسخه بدون دیسکی است که به تازگی عرضه کردیم. چرا که در حال حاضر قصد ساخت کنسولی تنها با قابلیت استریم کردن بازی‌ها را نداریم. به گوشی موبایل همراه کاربران به عنوان مقصد استریم نگاه می‌کنیم و کنسولی که اکنون داریم به شما اجازه می‌دهد در یک مکان مشخص بازی کنید.

اگر شما رایانه شخصی قدرتمندی برای اجرای بازی‌ها خریداری کرده‌اید و از تجربه آن‌ها لذت ببرید، به تصمیم شما احترام می‌گذارم و دوست دارم به انتظارات شما پاسخ دهم و سرویس‌ها و محتوایی که می‌خواهید را در اختیارتان بگذارم. اگر می‌خواهید ایکس‌باکس بخرید یا اگر می‌خواهید پلی‌استیشن بخرید تا ماینکرفت بازی کنید، مطمئن باشید به تصمیم شما احترام می‌گذارم.

مایکروسافت در حالت ساخت کنسول ایکس‌باکس مخصوص استریم بازی‌ها نیستمایکروسافت در حالت ساخت کنسول ایکس‌باکس مخصوص استریم بازی‌ها نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید