مصرف آب در شهرهای استان زنجان 6 درصد کاهش یافت


مصرف آب در شهرهای استان زنجان 6 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان گفت: میزان مصرف آب خانگی در 21 شهر این استان از ابتدای تابستان امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

علیرضا جزء قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کاهش مصرف در بخش آب خانگی شهرهای استان در حالی رخ داده که فروش انشعاب آب در شهرهای استان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش سه هزار فقره ای انشعابات آب در روزهای پایانی مرداد ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل رعایت نکات مصرف از سوی شهروندان زنجانی به رغم افزایش تعداد انشعابات آب، میزان مصرف در این بخش کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان تصریح کرد: مردم شهرهای استان زنجان همراهی خوبی با این شرکت دارند و این همراهی و تعامل را با کاهش مصرف خود نشان داده اند.

این مسئول با تاکید بر لزوم کاهش مصرف آب در تمامی بخش‌ها گفت: با رعایت الگوی مصرف و تحقق مصرف بهینه در تمام ارکان جامعه امکان استفاده از این مایه حیات بخش برای همگان مهیا می‌شود.

جزء قاسمی با تشریح راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب گفت: با اقدامات ساده ای همچون کاهش زمان استحمام به کمتر از ۵ دقیقه که می‌توان ماهانه چهار هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی و از کاهش منابع آبی پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر تداوم صرفه جویی شهروندان زنجانی در مصرف آب طی روزهای پیش رو در تابستان گفت: عدم شستشوی خودرو و حیاط با استفاده از آب شرب، استفاده از روش‌های آبیاری نوین برای فضای سبز و نظارت مستمر بر تاسیسات آب ساختمان‌ها را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب است.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در بخش آب آشامیدنی ۲۵۰ هزار مشترک در شهرهای استان دارد و هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهری استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب بوده و از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
بیشترین تعداد مشترکان به ترتیب مربوط به شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره است و زنجان، ابهر و ماهنشان نیز جزو شهرهای دارای اشتراک فاضلاب در استان هستند.

۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا