نخبگان خوزستان چشم برگشت را نبندند


نخبگان خوزستان چشم برگشت را نبندند

اهواز - ایرنا - رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان گفت: نخبگان خوزستان چشم برگشت را نبندند چرا که همان چشم‌هایی که آنها را بدرقه می‌کند در انتظار استقبال از آنها هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محسن شفیعی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از نخبگان خوزستانی کنکور ۹۸ در محل استانداری خوزستان بیان کرد: هرکسی با مجموعه تیزهوشان ارتباط داشته باشد مشاهده می کند که برای رسیدن به هر موفقیتی یک مجموعه دست به دست هم می دهند.

وی نقش خانواده را در موفقیت فرزندان با اهمیت برشمرد و گفت: بی شک خانواده و به ویژه مادر به عنوان معجزه خداوند نقش موثری در موفقیت فرزندان دارد و یکی از راه‌های شکرگذاری نعمت، قدردانی از این مادران تلاشگر است.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان افزود: اکنون صحبت های مبنی بر ادامه تحصیل نخبگان در داخل و خارج استان مطرح است اما همواره علم در غربت به دست می آید و برای دانشمند شدن باید غریب شد اما بازگشت نخبگان به استان از اهمیت بالایی برخورد دار است.

وی بیان کرد: در دانشگاه ها برای جذب اعضای هیات علمی به روزمه فرد نگاه می شود و اگر او در محیط های علمی متفاوت درس خوانده و یا تدریس کرده باشد در اولویت قرار می گیرد.

حجت الاسلام شفیعی افزود:دغدغه ها زیاد است اما باید این مشکلات به فرآورده تبدیل شود و به عقیده ما اکنون بهترین زمان است که استاندار خوزستان دستور کار شورای آموزش و پرورش استان را با همین موضوع صادر کند.

وی همچنین گفت: ریشه تمدن در خوزستان است و بند بند این استان با فرهنگ و تمدن و اصول بنیان گذاشته شده است؛ دامن زدن به مشکلات و مطرح کردن مستمر نقاط ضعف، کمکی به این استان نمی‌کند.

وی ادامه داد: شاید این تجلیل از بسیاری از جلسات استانداری طعم شیرین تری داشته باشد چرا که این نخبگان سلبریتی جامعه هستند و اگر به این فرهنگ دامن زده شود، استعدادهای ما رشد می کنند.

موفقیت های تحصیلی حاصل کار تیمی است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه موفقیت‌های حاصل شده در کنکور امسال نتیجه برنامه ریزی و کار دسته جمعی در استان بود گفت: کسب چنین موفقیت هایی اتفاقی نیست چرا که با همین کار تیمی و برنامه ریزی اصولی دانش آموزان خوزستانی در مسابقات کشوری نیز رتبه های برتری را کسب کردند.

مهدی رفیعی ادامه داد: حمایت های استاندار خوزستان درکسب موفقیت های تحصیلی در مقاطع مختلف تاثیرگذار است و امید می رود در ادامه نیز بتوانیم شاهد درخشش نخبگان استان در سطح ملی باشیم.

در این آیین از علیرضا سخایی رتبه یک گروه علوم ریاضی و فنی و سیاوش کیانپور رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ و خانواده های این نخبگان در محل استانداری خوزستان با هدایایی نفیس تقدیر شد.

۹۵۹۴ / ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد