‌راه‌اندازی قطار گردشگری ‌جهت شرکت در عزاداری‌ حسینیه اعظم زنجان


‌راه‌اندازی قطار گردشگری ‌جهت شرکت در عزاداری‌ حسینیه اعظم زنجان

سرپرست راه‌آهن شمال‌ غرب گفت: یک قطار برای انتقال گردشگران مذهبی به زنجان در یوم‌العباس اختصاص می‌یابد.

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور رونق گردشگری استان و تسهیل در رفت و آمد علاقه‌مندان، قطارهای گردشگری بنا به درخواست تورها و آژانس‌ها و نیز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پیش رو برای حرکت قطار گردشگری، به ایام محرم و یوم‌العباس اختصاص دارد تا افراد برای شرکت در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در پایتخت شور و شعور حسینی حضور یابند.

این مسئول با اشاره به اینکه راه‌آهن مسئولیتی در مورد تشکیل و اعزام تورهای گردشگری بر عهده ندارد، بیان کرد: با این حال آمادگی داریم تا با درخواست تورها نسبت به تسهیل رفت و آمد و توقف قطارها اقدامات لازم را انجام دهیم.

سرپرست راه‌آهن شمال‌ غرب یادآور شد: روز جمعه، 25 مردادماه یک قطار گردشگری از تهران به مقصد زنجان اعزام شد که 270 مسافر ابتدا در سلطانیه توقف و از بلندترین گنبد آجری جهان بازدید کردند.

وی ادامه داد: این مسافران سپس در زنجان از رختشویخانه و موزه مردان نمکی بازدید و پس از صرف ناهار راهی مجموعه گردشگری گاوازنگ شدند تا در جشنواره ملی آش شرکت کنند و در ساعت 8 عصر نیز به تهران بازگشتند.

خدایی در مورد قطارهای گردشگری خارجی نیز خاطرنشان کرد: هماهنگی این قطارها بر عهده راه‌آهن جمهوری اسلامی است و هم‌اکنون قطار آنکارا و وان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک