لاریجانی: سازمان برنامه و بودجه 2 هزار میلیارد تومان برای تامین قیر تخصیص دهد


لاریجانی: سازمان برنامه و بودجه 2 هزار میلیارد تومان برای تامین قیر تخصیص دهد

تهران-ایرنا-رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه تامین و توزیع قیر رایگان گفت: سازمان برنامه و بودجه ظرف هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه 2 هزار میلیارد تومانی که دولت قولش را داده است به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد.

در ادامه قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره نحوه تامین و توزیع قیر رایگان، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز- یکشنبه - مجلس شورای اسلامی پس از استماع این گزارش گفت: در ارتباط با تخصیص قیر ما با سه مشکل روبرو هستیم؛ یکی از این مشکلات مربوط به سال ۹۷ و دو مورد نیز مربوط به سال ۹۸ است.

وی افزود: در خصوص سال ۹۷ بحث مانده قیر مصرف نشده مطرح است که با توافقی که بین وزارت‌خانه های نفت و اقتصاد و مجلس شکل گرفت، با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل شد و اعتبارات عمرانی مربوط به سال ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸ تمدید شد.

تاجگردون یادآورشد: در سال ۹۸ هم مشکل مربوط به عدم تعادل بین سهم اعتبار ۶ هزار میلیاردی تخصیص داده شده با میزان قیر مصرفی است که این مشکل مربوط به مجلس بوده و ما باید در مجلس این مشکل را حل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تاکنون مبلغ 6 هزار میلیارد تومانی برای تامین قیر را پرداخت نکرده است، گفت:‌ کمیسیونب رنامه و بودجه هم بنابر درخواست نمایندگان جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کرد؛ روشن است دولت در این زمینه کوتاهی کرده است؛ پس از مصوبه سران قوا دولت اعتبارات عمرانی بودجه را کاهش داد، اما بنا بر نظر مجلس این ۶ هزار میلیارد تومان اصلا ارتباطی به این بخش ندارد.

تاجگردون افزود: تاکنون وزارت نفت ۲ هزار میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده است، اما سازمان برنامه و بودجه این ۲ هزار میلیارد تومان را تاکنون تخصیص نداده است؛ ما این موضوع را خدمت رئیس جمهور مطرح کردیم و ایشان دستور دادند تا سازمان برنامه و بودجه سریع‌تر این مبلغ را تخصیص دهد.

وی ادامه داد: در خصوص این ۲ هزار میلیارد تومان اکنون دیگر حرفی باقی نمانده است و سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریع‌تر این مبلغ را به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد؛ مابقی مبلغ باقیمانده تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان نیز باید در ماه‌های آینده به حساب خزانه واریز شده و سپس به دست دستگاه‌های اجرایی برسد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارشات سازمان برنامه و بودجه ۴۰۰ میلیارد (تومان) به وزارت راه و ترابری برای آسفالت راه‌های روستایی، ۱۴۰ میلیارد (تومان) برای آسفالت معابر شهری و ۹۱ میلیارد (تومان) برای انجام عملیات خاکپاشی اختصاص داده شده است، اما در کل مبلغ تخصیص داده کمتر از مصوبه‌ مجلس است.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه باید ظرف هفته‌ آینده ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت قول آن را داده، به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهد؛ چرا که با فرا رسیدن فصل سرما عملا تخصیص آن فایده‌ای نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر