رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: خوشبختانه در بحث ذخیره سازی و حمل نهاده های دامی موفق عمل کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری در جلسه پدافند غیرعامل کارگروه زیستی بخش کشاورزی اظهار داشت:پوشش گیاهی مناسب و خوب استان کردستان به عنوان یک سرمایه، بسیار حائز اهمیت است براین اساس اجرای پدافند غیر عامل در راستای حفظ و نگهداری این سرمایه ارزشمند لازم و ضروری می باشد.

وی افزود: باید زمینه مشارکت مردم در انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین در زمان اطفاء حریق مراتع و جنگل ها فراهم شود این ظرفیت نقش مهمی در حفظ و نگهداری مراتع و جنگل ها ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به دستورکاردوم جلسه مبنی بر ذخیره نهاده های دامی اظهار داشت: ذخیره نهاده برای دسترسی به موقع تولید کنندگان اقدامی ارزشمند بوده که پشتیبانی اموردام، برای ذخیره سازی و حمل نهاده دام و طیور موفق عمل کرده است.

جعفری تاکید کرد:رفع دغدغه تولید کنندگان برای تامین نهاده های دامی در راستای انجام پدافند غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : در راستای نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه ها باید تدابیر لازم جهت سالم نگهداری کردن این محصولات اندیشیده شود چرا که سلامت و امنیت غذایی مردم بسیار مهم و ضروری است.