رتبه یک گروه ریاضی: فضا برای بروز استعدادهای خوزستان مهیا شود


رتبه یک گروه ریاضی: فضا برای بروز استعدادهای خوزستان مهیا شود

اهواز - ایرنا - دارنده رتبه یک گروه علوم ریاضی و فنی کنکور 98 گفت: اگر فضا را برای بروز استعدادهای درخشان در خوزستان ایجاد کنیم دیگر کسب رتبه های تک رقمی در این استان سال ها به تاخیر نمی‌افتد.

به گزارش ایرنا، علیرضا سخایی راد شنبه شب در دیدار با استاندار خوزستان در محل استانداری بیان کرد: وجود برخی بخشنامه ها تا اندازه زیادی فضای خوزستان را برای ارتقای کیفیت آموزش سخت کرده و این درحالی است که مدارس تهران از بخشنامه ها خارج شده و پیشرفت های خوبی نیز داشته اند.

وی افزود: در ابتدا گمان داشتیم که همه رتبه اولی ها عطش حضور در دانشگاه های مطرح تهران را دارند اما رتبه سوم و هفتم تجربی در شیراز و رتبه ۶ کنکور نیز در مشهد ماندند و این نشان می دهد که زیرساخت های لازم برای ارتقای سطح تحصیلی آنها فراهم است.

وی گفت: توانایی های دانشگاه شهید چمران اهواز بالاتر از دانشگاه صنعتی شریف است و شاید دانشگاه صنعتی شریف به اندازه یک دانشکده دانشگاه شهید چمران نیز نباشد اما حمایت مالی و معنوی از دانشگاه شهید چمران بسیار کم است.

سخایی ادامه داد:این دلایل باعث شده تا رتبه های برتر خوزستان دیگر تمایلی برای ماندن در استان نداشته و دبیران آموزش و پرورش نیز برای مهاجرت به خارج از استان تلاش کنند.

عقب ماندگی دانشگاه های پزشکی خوزستان

سیاوش کیانپور دارنده رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در خط اول جبهه پزشکی کشور بوده و از امکانات پیشرفته ای برخوردار است که نمی توان این امتیازات را با دانشگاه های خوزستان مقایسه کرد.

وی افزود: همچنین تعداد بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران به مراتب بیشتر از خوزستان بوده و این فضای بهتری را برای تحصیل در رشته پزشکی فراهم می آورد.

دارنده رتبه نهم گروه علوم تجربی کنکور ۹۸ گفت: دانشگاه های پزشکی شیراز و مشهد امکاناتی برابر با تهران دارند اما در خوزستان این امکانات کمتر نیست.

در این آیین از ۲ دانش‌آموز خوزستانی رتبه اول و نهم کشوری در گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی ، از سوی استاندار خوزستان تجلیل شد. خانواده های این ۲ دانش آموزان برتر در این آیین حضور داشتند.

علیرضا سخایی‌راد دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان دوره دوم شهید بهشتی اهواز موفق به کسب رتبه اول کنکور ۹۸ در گروه آزمایشی ریاضی، و سیاوش کیانپور، دیگر دانش‌آموز این مدرسه موفق به کسب رتبه ۹ کنکور در گروه آزمایشی تجربی شد.

۹۵۹۴/ ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد