تاکید بر کشتار 140 تن مرغ در روز جهت تنظیم بازار در خرم آباد


تاکید بر کشتار 140 تن مرغ در روز جهت تنظیم بازار در خرم آباد

استاندار لرستان شامگاه شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان می بایست 140 تن مرغ را به کشتارگاهها تحویل نماید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر سیدموسی خادمی در این رابطه گفت: با برنامه ریزی انجام شده ظرف ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده نرخ آن در بازار به روال عادی خود بازخواهد گشت چرا که این افزایش مقطعی است. وی با اشاره به اینکه مکانیسم بازار وقتی درست عمل نمی‌کند مشکل کنترل و نوسان قیمت در بازار داریم، گفت: تعزیرات روی بازار و مرغداری‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد.

وی افزود : سازمان جهاد کشاورزی استان می بایست هر شب ۱۴۰ تن مرغ را به کشتارگاه‌ها تحویل دهد و دامپزشکی استان موظف به نظارت بر تحویل از مرغداری تا انتقال به کشتارگاه‌ها است.

تاکید بر نظارت سازمان صمت استان

استاندار لرستان همچنین در این زمینه می گوید: سازمان صمت استان نیز وظیفه تحویل مرغ به واحدهای صنفی و کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد

سید موسی خادمی از دلایل بالا رفتن قیمت مرغ می‌توان به تولید کم، خروج زیاد از استان و یا افزایش مصرف یاد نمود که هر کدام راهکار خاص خود را دارند بنابراین مردم استان اطمینان داشته باشند که تمام توان خود را در این خصوص بکار خواهیم گرفت حتی اگر نیاز باشد به سمت سیاست‌های تنظیم بازار نیز خواهیم رفت.

برخورد با اخلال گران بازار

استاندار با تاکید بر اینکه قیمت‌ها بر اساس میانگین استان‌ها و البته با دیدگاه کاهشی تنظیم شوند، اضافه کرد: اگر تولید، کمتر از بازار بود سیستم ذخیره وارد کار شود. همچنین باید خروجی مرغ از استان ممنوع شده و آن را کنترل کرد. دکتر خادمی با اشاره به اینکه دولت از هیچ گونه حمایت تولیدکنندگان کوتاهی نمی‌کند، بیان کرد: اجازه نخواهیم داد که فرد و یا یک واحد تولید کننده در بازار اختلال ایجاد کند.

46

کد خبر 1290625

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!