اراک دانش فنی مدیریت پسماند را فرا می گیرد


اراک دانش فنی مدیریت پسماند را فرا می گیرد

شهردار اراک گفت: با معرفی اراک به عنوان شهر یادگیرنده و با توجه به دغدغه اصلی شهرها در حوزه پسماند، از دانش فنی و تکنولوژی کشورهای فعال در این حوزه استفاده می‌شود.

محمدکریم شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور گواهی پیوستن شهر اراک به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو و معرفی این کلانشهر به عنوان شهر یادگیرنده در کمیسیون ملی یونسکو، بیان کرد: شهر یادگیرنده به مفهوم انتقال دانش فنی جدید در بحث مدیریت شهری از کشورهای دیگر و شهرهای موفق داخل کشور به اراک است.

وی با اشاره به اینکه انتقال دانش فنی و تکنولوژی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که یکی از مهمترین آنها، موضوع پسماند و تفکیک از مبدأ است، افزود: در شهر فراگیر استفاده از دانش فنی و توان علمی در حوزه‌های مدیریت شهری کشورهای دیگر در امر جمع‌آوری و مدیریت پسماند شهری و بهره‌گیری از روش‌های موفق تفکیک از مبدأ مدنظر است.

شهردار اراک تصریح کرد: در این راستا تفکیک از مبدا، جمع‌آوری و تبدیل زباله به انرژی مانند برق، سوخت همچون گازوئیل یا کمپوست دنبال خواهد شد و از پسماند خانگی، تر و خشک و تبدیل به مواد جدید و تولید انرژی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران در بحث تفکیک از مبدا، تبدیل زباله به انرژی و تکنولوژی آن کارهای زیادی صورت نگرفته است، گفت: با معرفی اراک به عنوان شهر یادگیرنده بناست از دانش فنی کشورهای پیشرو در امر مدیریت شهری خاصه در حوزه پسماند استفاده شود.

شفیعی با اشاره به اینکه شهر موجود زنده است که یاد می‌گیرد و یاد می‌دهد، گفت: مسلما اراک به عنوان شهر فراگیر و یادگیرنده از دانش فنی کشورهای فعال و شهرهای داخلی پیشرو در امر مدیریت شهری استفاده می‌کند، اما با توجه به اینکه موضوع پسماند یک دغدغه مهم برای شهرهاست محوریت کار، حوزه پسماند است.

شهردار اراک در خصوص استفاده از دانش فنی کشورها اظهار کرد: اکثر کشورهای اروپایی با توجه به اینکه سطح زمین کمی در اختیار دارند اهمیت بالایی برای محیط زیست قائلند و در تبدیل زباله به انرژی بسیار فعال بوده‌اند، همچنین کشورهای امریکای جنوبی نیز در استحصال انرژی خاصه برق از زباله شهری پیشرفت داشته اند که استفاده از این ظرفیت ها در حال بررسی است و نماینده‌های ایران در یونسکو می‌توانند برای استفاده از دانش فنی کشورهای دیگر به اراک کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس