تصمیم «شیخ زکزاکی» برای ترک هندوستان


تصمیم «شیخ زکزاکی» برای ترک هندوستان

شیخ«ابراهیم زکزاکی» تصمیم گرفته است تا به دلیل تاثیرات منفی محدودیت های امنیتی بر سفر درمانی اش، هندوستان را به مقصد نیجریه ترک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رئیس جنبش اسلامی نیجریه که با اجازه مقامات نیجریه ای برای درمان به همراه همسرش وارد هندوستان شده است، قصد دارد تا این کشور را ترک کند و به نیجریه بازگردد.

این تصمیم زکزاکی پس از محدودیت ها و تنگناهای امنیتی که بر سفر درمانی اش تاثیر منفی گذاشته است، اتخاذ شد.

وکیل زکزاکی هفته گذشته با ارایه مدارکی به دادگاه شهر کادونا در نیجریه خواستار درمان پزشکی زکزاکی در خارج از این کشور شد که این دادگاه در حکمی به این روحانی اجازه داد تا به همراه همسرش برای درمان پزشکی به هندوستان سفر کند.

نیروهای ارتش نیجریه در 14 دسامبر 2015 پس از حمله به مرکز اسلامی شیعیان و درگیری با اعضای جنبش اسلامی نیجریه؛ شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر معنوی این جنبش اسلامی را و به مکان نامعلومی منتقل کرد. در نتیجه این درگیری دستکم 347 نفر از این اعضا کشته شدند.

تداوم حبس وی در زندان نیجریه درحالی صورت گرفته است که در دسامبر 2016 میلادی، دادگاه کیفری این کشور به آزادی وی حکم داده بود.

سازمان های حقوق بشری اعلام کردند: نزدیک به 400 نفر از هواداران شیخ زکزاکی، در درگیری با پلیس از سال 2015 میلادی کشته شدند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس