از سرگیری تظاهرات شیعیان نیجریه پس از اختلال در روند مداوای «شیخ زکزاکی»


از سرگیری تظاهرات شیعیان نیجریه پس از اختلال در روند مداوای «شیخ زکزاکی»

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که اعضای شیعه این گروه ،تظاهرات متوقف شده برای آزادی «شیخ زکزاکی» را ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thenationonlineng»،جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که اعضای شیعه این گروه ،تظاهرات متوقف شده برای آزادی «شیخ زکزاکی» را ادامه خواهند داد.

این جنبش تاکید کرد که تا زمانی که «شیخ زکزاکی»،رهبر شیعیان نیجریه و همسرش تحت درمان مناسب قرار نگرفته و آزاد نشود،آنها دست از تظاهرات نخواهند کشید.

شیخ زکزاکی و همسرش که برای معالجات پزشکی به هند منتقل شده بودند عصر روز جمعه وارد فرودگاه بین المللی اتیوپی شدند تا از آنجا به نیجریه منتقل شوند.

دولت فدرال نیجریه مدعی شده است که رهبران شیعه،مراقبت های پزشکی در هند را نپذیرفته اند اما جنبش اسلامی نیجریه این ادعا را رد کرد.

«ابراهیم موسی»،مسئول بخش رسانه ای جنبش اسلامی نیجریه در این باره گفت: «کاملا واضح و مبرهن است که دولت نیجریه با نقض دستور دادگاه فدرال در فرآیند معالجه و درمان شیخ زکزاکی در هند مداخله کرده است.»

وی افزود: «نقش دولت نیجریه در بازگرداندن شیخ زکزاکی و همسرش را از آنجا می توان فهمید که آنها پس از ورود به فرودگاه بین المللی آبوجا به مکان ناشناخته ای منتقل شدند و اجازه نداند که آنها با روزنامه نگارانی که منتظر ورودشان بودند،ملاقات کنند.

در این بیانیه آمده است: «جنبش اسلامی نیجریه به تلاش های خود برای تضمین اینکه شیخ زکزاکی تحت مداوای پزشکی مناسبی قرار خواهد گرفت،ادامه خواهد داد.»

جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد که همزمان با این تلاش ها،درخواست شیعیان از دولت فدرال برای تسلیم شدن در مقابل حکم دادگاه فدرال که آزادی شیخ زکزاکی و همسرش است را ادامه خواهد داد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در