3450 مسلمان روهینگیایی به میانمار بر می گردند


 3450 مسلمان روهینگیایی به میانمار بر می گردند

سازمان ملل اعلام کرده است میانمار و بنگلادش به زودی دومین تلاش خود برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به کشورشان را آغاز می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «تایم»،میانمار و بنگلادش به زودی دومین تلاش خود برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به کشورشان را آغاز می کنند.

700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی در نتیجه سرکوب نظامی در میانمار از این کشور فرار کرده و وارد بنگلادش شده اند.

سخنگوی دولت میانمار اعلام کرد که فرآیند بازگرداندن مسلمانان روهینگیایی از بنگلادش به کشوری که از آنجا فرار کرده اند ار روز پنج شنبه آینده آغاز خواهد شد.

«ابول کلام»،کمیسر امداد و مهاجرت بنگلادش گفت که هویت مهاجرانی که قرار است به میانمار برگردند از سوی دولت میانمار شناسایی شده اما هنوز معلوم نیست که این افراد خواستار بازگشت به راخین هستند یا نه.

وی خاطر نشان کرد که فرآیند بازگشت مهاجران روهینگیایی در صورتی آغاز خواهد شد که آنها به طور داوطلبانه خواستار بازگشت به میانمار باشند.

کلام تصریح کرد که بنگلادش آماده حمایت از هر مهاجری است که می خواهد به کشورش برگردد اما اجباری برای بازگشت آنها وجود ندارد.

«کارولین گلاک»،سخنگوی کمیسر عالی سازمان ملل برای امور مهاجران در این باره به آسوشیتدپرس» گفت که دولت بنگلادش خواستار کمک به تایید اسامی سه هزار و 450 نفری شده است که بازگشت داوطلبانه خود را امضا کرده اند.

رهبران روهینگیایی پیش از این شرط کرده بودند که بازگشت مهاجران به میانمار تنها در صورتی انجام خواهد شد که در این کشور به رسمیت شناخته شوند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!