تدارک گسترده مساجد برای دهه امامت و ولایت/ برگزاری دوره‌های غدیر و مهدویت ویژه ائمه‌جماعات


تدارک گسترده مساجد برای دهه امامت و ولایت/ برگزاری دوره‌های غدیر و مهدویت ویژه ائمه‌جماعات

بنابر توافق مدیران نواحی 18‌گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد، ایام دهه امامت و ولایت به فرصتی برای ترویج آموزه‌های غدیر در بستر مساجد تبدیل می‌شود. همچنین، مقرر است تا ائمه‌جماعات جوان از نظر سنی و فکری در موضوعاتی همچون غدیر و مهدویت آموزش ببینند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: شکل گیری دهه های «کرامت» و «امامت و ولایت» موجب گسترش فرهنگ نشاط و شادی مومنانه در ایام سرور اهل بیت رسالت(ع) شده است. لذا افزایش روزافزون حضور مردم در جشن های مذهبی نیازمند فرهنگ سازی صحیح و اصولی از سوی مبلغان، خطبا، ائمه جماعات مساجد و رسانه ها است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان مهم ترین دستگاه مدیریتی در حوزه مساجد استان تهران همه ساله تدابیر ویژه ای برای اجرای گسترده جشن های مذهبی به ویژه در ایام دهه های کرامت، ولایت و امامت اتخاذ می کند و امسال در همین راستا نشست های متعددی با مسئولان دستگاه های مختلف از جمله مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران داشته است.

حجت الاسلام «روح الله ذاکر» با تاکید بر نقش مساجد در توسعه فرهنگ ولایت و امامت در سطح جهانی، گفت: هر وقت از ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده شد کشور به دستاوردهای عظیمی در حوزه های دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی دست یافته است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نگاه متعالی مقام معظم رهبری به جایگاه مساجد در توسعه خدمات رسانی اجتماعی و مقابله با آسیب های فرهنگی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مناسبت های دینی از جمله دهه های ولایت و امامت و کرامت بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه از طریق مساجد است.

ذاکر در ادامه با اشاره به جایگاه مسجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: بنده آمادگی دارم هر ناحیه ای ویژه برنامه ای در زمینه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برگزار کند در آن حضور یابم. ضمنا مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز از طرح های مرتبط با اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در این بیانیه حمایت می کند.

وی همچنین با ابراز تاسف از وجود برخی موازی کاری ها در حوزه برنامه های فرهنگی، ابراز کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد معتقد به هم افزایی فعالیت های مختلف است از این رو، تاکنون جلسات متعدد و سازنده ای با مدیران برخی از دستگاه های فرهنگی کشور برای اجرای گسترده برنامه های گرامیداشت دهه ولایت و امامت داشته است.

این گزارش می افزاید: بنابر موافقت مدیران و کارشناسان امور فرهنگی نواحی 18 گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد در نشست صمیمی با معاون فرهنگی اجتماعی این مرکز مقرر شد اسامی ائمه جماعاتی که علاقمند به فراگیری مهارت های تبلیغ تخصصی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ انتظار، مهدویت و امامت هستند از طریق نواحی 18 گانه مرکز معرفی شوند تا زمینه شرکت آنان در دوره های مربوطه فراهم شود.

همچنین اعلام شد اولویت حضور در این دوره ها با ائمه جماعات جوان از نظر سنی و فکری است یعنی حتی ائمه جماعاتی که اصطلاحاً پا به سن گذاشته اند اما انگیزه و توانایی کافی برای خدمت به فرهنگ دینی در قالب مبلغ تخصصی را دارند می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند.

یادآور می شود، شهر تهران باتوجه به جمعیت ۹ میلیون نفری با دو هزار مسجد کمترین تعداد مساجد را در میان شهرهای کشور دارد و به لحاظ تقسیم تعداد مساجد بر تعداد جمعیت باید گفت پایتخت، فقیرترین شهر کشور از نظر شمار مسجد است. باوجود این مساجد پایتخت همیشه منشا حرکت های مفید بودند، موضوعی که طی سالیان اخیر در برگزاری جشن های دهه های کرامت، ولایت و امامت به وضوح ثابت شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست