کمک شهرداری تهران به مساجد؛ از وعده تا عمل


کمک شهرداری تهران به مساجد؛ از وعده تا عمل

کمک‌های شهرداری تهران به مساجد که برای مدتی متوقف شده بود، از ایام فاطمیه سال 97 از سر گرفته شد؛ به گفته رئیس مرکز فعالیت‌های دینی این شهرداری امسال به نیمی از مساجد شهر تهران در عید غدیر و به پنجاه درصد دیگر در ایام فاطمیه و ربیع‌الاول کمک می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: پس از اتمام دوره مدیریت محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران، همچون اتمام کار هر مدیر دیگری، بازار شایعات داغ شد که یکی از آنها پایان یافتن یا کاهش بسیار محسوس کمک این شهرداری به مساجد بود.

موضوعی که در همان زمان به سرعت از سوی حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمدجواد صادق زاده»، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران تکذیب شد. چنان که وی در آیین افتتاح مسجد «حاج صفرعلی معمار» در بازار تهران بیان کرد: «تغییر در نحوه تخصیص اعتبارات طبق اسناد بالادستی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، در جهت تحول و کیفیت بخشی به مساجد برای پاسخگوئی به نیازهای روز جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انجام می پذیرد.»

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، همچنین هشتم مردادماه جاری در نشست ائمه جماعات مساجد منطقه 15 شهر تهران یک بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار کرد: «کمک های شهرداری تهران به مساجد در قالب توزیع محصولات فرهنگی و کمک نقدی به مبلغ پنج ملیون ریال در برخی از مناسبت های مذهبی به ویژه ایام فاطمیه و عید غدیر انجام می گیرد.»

آغاز مجدد کمک های شهرداری به مساجد از فاطمیه ۹۷

در بررسی صحت و سقم این سخنان، نظر چند امام جماعت را درباره کمک های شهرداری تهران به مساجد جویا شده ایم.

آیت الله «سید باقر آیت میردامادی» امام جماعت مسجد جامع امام رضا (ع) (واقع در خیابان خاوران تهران، خیابان نقیس) در این باره به شبستان گفت: کمک های مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مساجد مدتی است که دوباره از سر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «یونس ستاری» امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س) (واقع در منطقه کیانشهر تهران، خیابان ابراهیمی) نیز در این باره اظهار کرد «رویکرد ما در این مسجد حفظ استقلال مالی و رفتاری نسبت به همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی از جمله شهرداری است و بر همین اساس تکیه ما به کمک های مردمی است. با وجود این مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران مدتی بود که کمکی به مساجد نمی کرد اما چند ماهی است دوباره این خدمات رسانی آغاز شده است. امروز (هشتم مردادماه) نیز آقای صادق زاده دوباره خبر از کمک مجموعه شهری به مساجد داد.»

کمک شهرداری تهران به مساجد در دو نوبت

حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمد جواد صادق زاده» در همین ارتباط به شبستان اظهار کرد: رویکرد ما این است که در صورت امکان و تامین بودجه، به تمام مساجد در کلیه مناسبت های مذهبی کمک کنیم ولی واقعیت این است که چنین موضوعی ممکن نیست.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ادامه داد: ما به دلیل کمبود بودجه در این مرکز تصمیم گرفتیم به همه مساجد در چند مناسبت بسیار مهم کمک کنیم که این مناسبت ها شامل عید غدیر، ایام فاطمیه و ربیع الاول است.

وی اضافه کرد: امسال به نیمی از مساجد شهر تهران در عید غدیر و به پنجاه درصد دیگر در ایام فاطمیه و ربیع الاول کمک می کنیم. ضمنا ما برنامه های مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در زمینه برگزاری جشن های گسترده در عید غدیر را طی نشست هایی که با ائمه جماعات مساجد مناطق مختلف شهر تهران داشته و داریم تشریح کرده و می کنیم.

بنا بر این گزارش، ائمه جماعات مساجد در نشست هایی که با حضور حجت الاسلام صادق زاده و شهرداران مناطق مختلف تهران داشته اند بر آمادگی کامل مساجد پایتخت بر برگزاری گسترده و با شکوه جشن های دهه ولایت و امامت تاکید کرده اند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر