آئین افتتاحیه 10 کرسی تلاوت قرآنی به مناسبت دهه ولایت و امامت در البرز


آئین افتتاحیه 10 کرسی تلاوت قرآنی به مناسبت دهه ولایت و امامت در البرز

حجت الاسلام شکری گفت: آئین افتتاحیه 10 کرسی تلاوت قرآنی به مناسبت دهه ولایت و امامت در استان البرز در مسجد خلج آباد کرج شامگاه عید سعید قربان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز: « حجت الاسلام کاظم شکری» از افتتاحیه محافل انس با قرآن کریم با همکاری اتحادیه موسسات و تشکّل های قرآن و عترات استان البرز خبر داد و گفت: این آئین در شب عید قربان همزمان با نماز مغرب و عشاء با حضور اهالی مسجد و مسولین محلی اولین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد المهدی عجل الله خلج آباد برگزار شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن و عترت و ولایت، افزود: طبق تفاهم نامه ای با اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان تعداد ۱۰ مسجد از مناطق مختلف استان بنابر درخواست و آمادگی کانون های فرهنگی هنری پذیرای طرح کرسی تلاوت قرآن هستند.

وی توضیح داد: اولین کرسی تلاوت و آیین افتتاحیه این طرح معنوی و اخروی در محله ی خلج آباد، مسجد المهدی عجل الله تعالی شریف همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

شکری افزود: بنابر منویات مقام معظم رهبری در خصوص احیاء و ارج نهادن به امر قرآن خوانی و اهمیت جایگاه قرآن و تدبر تصمیم گرفته شد تا با همکاری اتحادیه و تشکل های قرآنی به مناسبت دهه ولایت، ۱۰ کرسی تلاوت قرآن برگزار شود.

وی توضیح داد: حساسیت و اهمیت بسیار بالای مسأله ولایت و رهبری از جمله موضوعاتی است که جای آن دارد از ظرفیت های فرهنگی و هنری مساجد برای تبیین این دهه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دهه مساجد را با نور قرآن مزین می کنیم و انتظار می رود در راستای آن برنامه های معنوی با کیفیت بالاتر با هدف آشتی دادن نسل نوجوان و جوان و کودکان با مساجد و احیاء کروسی های تلاوت و قرآن خوانی در مساجد صورت گیرد.

آئین افتتاحیه 10 کرسی تلاوت قرآنی به مناسبت دهه ولایت و امامت در البرز


این استاد دانشگاه با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری بازوی امام مساجد هستند، مطرح کرد: کانون های فرهنگی هنری با محور قرار دادن برنامه های خود در مساجد سد محکمی در برابر این زورگویانی که جبهه حق به جانب گرفته و بنیان خانواده را متزلزل می کنند ایستاده اند.

وی توضیح داد: تدّبر در آیات نورانی قرآن کمک می کند تا جوانان و نوجوانان مسیر و راه خود را از بیراهه هایی که دشمن در مسیر ما قرار می دند، تشخیص داده و به بالاترین درجات معنوی و اخروی دست یابند.

طی این مراسم که با تلاوت قاری ممتاز ملازاده همراه بود، آیاتی چند از قرآن کریم تلاوت شد و به رسم یاد بود به حاضرین در این مراسم هدایای ارزشمند اهداء گردید.

از حاشیه های این مراسم مولودی خوانی در خصوص امیرالمونین علی علیه السلام و حضور خادم یاران رضوی پرچم مقدس امام هشتم حضرت علی ابن موسی رضا علیه السلام بود.

پایان پیام/565

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403