محله و مسجد محوری شاخصه اصلی طرح سفیران اجتماعی


محله و مسجد محوری شاخصه اصلی طرح سفیران اجتماعی

حجت الاسلام رضوانی نژاد محله‌محور بودن، خانواده‌محور، مسجدمحور و استمرار را از ویژگی‌های شاخص طرح سفیران اجتماعی برشمرد و از اجرای این طرح در شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در دیدار با فرماندار شفت با تشریح طرح سفیران اجتماعی و اجرای آن به‌صورت آزمایشی در پنج شهر کشور گفت: در گیلان این طرح در شهرستان شفت با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های شهر شفت در اجرای طرح سفیران اجتماعی گفت: این طرح مطابق با اسناد بالادستی و به‌منظور ضرورت احیاء و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 38 کانون فرهنگی و هنری در شهرستان شفت گفت: از این تعداد، پنج کانون بعثت مسجد اباصالح(عج)، کانون شهدای مزگده مسجد امام سجاد (ع)، کانون شهدای ملاسرا مسجد فاطمیه، کانون شهدای چکوسر مسجد امام خمینی(ره) کانون شهدای ملاسرا مسجد ملاسرا و کانون باقرالعلوم مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع)جیرده شفت مجری طرح مذکور در شهرستان شفت هستند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد ادامه داد: در این طرح یکی از اعضای خانواده در رده سنی 12تا 18 سال انتخاب شده و با فراگیری آموزش‌های ویژه به عنوان سفیر اجتماعی در خانواده انتخاب می‌شود.

وی به ویژگی‌های طرح پرداخت و خاطرنشان کرد: محله‌محور بودن، خانواده‌محور، مسجدمحور و استمرار از ویژگی‌های شاخص طرح سفیران اجتماعی شمرده می‌شود.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از شناسایی مربیان طرح خبر داد و بیان کرد: کل اعضای خانواده به مدت یک سال تحت پوشش آموزش‌های این طرح قرار می‌گیرند و برای خانواده‌ای تحت پوشش، پرونده تشکیل می‌شود.

وی شناسایی خانوارهای پیرامون مسجد را از وظایف کانون‌ها در این طرح برشمرد و بیان کرد: باید با بهره‌گیری از نیروهای جوان آسیب‌ها راشناسایی و با جذب افراد به مسجد از آن پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام رضوانی نژاد حضور در مسجد را عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: این طرح فرصتی مغتنم جهت فعالیت دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است.

«محمدرضا محسنی» خواستار عدم موازی کاری توسط دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: آسیب‌های اجتماعی فعالیتی تخصصی است که توسط دستگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

فرماندار رشت خواستار یکسان سازی فعالیت‌های تخصصی شد و بیان کرد: وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده تا بتوانیم برای اجرای طرح هماهنگی لازم را در شهرستان ایجاد کنیم.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش