از راه‌اندازی پویش تخفیف به گروه‌های مردمی تا اطعام نیازمندان به مناسبت عید غدیر


از راه‌اندازی پویش تخفیف به گروه‌های مردمی تا اطعام نیازمندان به مناسبت عید غدیر

حجت‌الاسلام کنگرلو با بیان‌اینکه در روز عید غدیر بر 36 عمل مستحب تاکید شده است، گفت: راه‌اندازی پویش تخفیف به گروه‌های مردمی با مراجعه به اصناف و اطعام محرومان از برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرری ویژه عید غدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کنگرلو در نشست تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت که شنبه، 19 مرداد در اداره تبلیغات اسلامی شهر ری برگزار شد، گفت: دهه ولایت از روز عرفه آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر افزود: دهه ولایت جایگاه امامت را تبیین می کند که درباره اهمیت آن امام رضا(ع) فرمودند: غدیر در آسمان ها مشهورتر از زمین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کنگرلو با بیان اینکه در روز عید غدیر بر ۳۶ عمل مستحب تاکید شده است، اضافه کرد: نماز، روزه، اطعام، زیارت، پوشیدن لباس نو از جمله این اعمال است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری با بیان اینکه دین اسلام صرفا دین عزاداری و مصیبت نیست، اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که جشن غدیر به پویش مردمی تبدیل شود که همه در این جشن شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه غدیر از رمضان بالاتر است، گفت: یکی از اعمال غدیر ایجاد اخوت و برادری است که در این زمینه رسانه ها نقش بسیار مهمی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کنگرلو افزود: رسانه ها فرهنگ غدیر را به مردم برسانند به گونه ای که همه حس کنند روز غدیر روز خوشحالی و شادمانی با حفظ شئون اسلامی است.

حجت الاسلام کنگرلو با بیان اینکه در راستای بزرگداشت غدیر جلسه توجیهی با هیات ها و مبلغان داشتیم، گفت: به همین مناسبت روز ۲۷ مرداد نشست با مبلغان و ائمه جماعات در فرهنگسرای ولا برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری تاکید کرد: سپاه و بسیج ورود خوبی در این جشن ها داشتند که با شئونات دینی برگزار شود.

وی افزود: مداحی، سخنرانی، غرفه های فرهنگی، تئاتر، دهها برنامه دیگر از جمله برنامه های اداره تبلیغات به مناسبت دهه ولایت است که در همکاری با ادارات دیگر برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کنگرلو تصریح کرد: همچنین بنیاد شهید به مناسبت سالروز ورود آزادگان جشن هزار نفری را برگزار کرده و با خانواده ۱۶۰ شهید، آزاده و جانبازان دیدار می کنند.

وی ادامه داد: برپایی شب شعر، نمایشگاه نقاشی، جشن در دستگاه ها و ادارات شهرری، تجلیل از سادات، حرکت نمادین از میدان شهر ری تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر برنامه های هماهنگ شده توسط اداره تبلیغات اسلامی شهر ری در این 10 روز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کنگرلو در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی پویش تخفیف به گروه های مردمی با مراجعه به اصناف و اطعام محرومان و شاد کردن آنها نیز از دیگر برنامه های ما در این ایام است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403