ضرورت ترویج فرهنگ غدیر


ضرورت ترویج فرهنگ غدیر

حجت الاسلام فرهاد اسفندیاری، گفت: امروز ضروری است همان طور که برای زنده نگهداشتن واقعه تاسوعا و عاشورا هزینه کرده و مراسم برگزار می کنیم برای ترویج فرهنگ غدیر نیز هزینه کرده و بزرگداشت این روز را برگزار کنیم.

حجت الاسلام « فرهاد اسفندیاری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر فرمود: واقعه غدیر را باید حاضرین به غایبین، پدران به فرزندان، سینه به سینه تا روز قیامت منتقل کنند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، افزود: متاسفانه در خصوص معرفی واقعه غدیر کوتاهی شد و یکی از دلایل پدید آمدن واقعه عاشورا این بود که، آن طور که باید و شاید در خصوص این واقعه عظیم بصیرت افزایی نشد.
وی، بیان داشت: امروز ضروری است همان طور که برای زنده نگاه داشتن واقعه تاسوعا و عاشورا هزینه کرده و مراسم برگزار می کنیم برای ترویج فرهنگ غدیر و بصیرت افزایی در این خصوص نیز هزینه کرده و بزرگداشت این روز را برگزار کنیم.
حجت الاسلام اسفندیاری، ادامه داد: در غدیر خم پیامبر اکرم (ص) ولایت و رهبری امیرالمومنین را ابلاغ کردند بنابراین ما نیز وظیفه داریم طبق دستور پیغمبر نقل این واقعه را تا قیامت نسل به نسل منتقل کنیم.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، برای نخستین بار با هدف احیای فرهنگ و گرامیداشت واقعه غدیر، اقدام به برگزاری یکسری برنامه ها در سطح شهرستان جیرفت با همکاری گروه تبلیغی اعزامی از قم، کرده است.
حجت الاسلام اسفندیاری، عنوان داشت: از عید قربان تا عید غدیر با همکاری این گروه تبلیغی، هر شب در بوستان امام حسین (ع) و پارک ولیعصر (عج) برنامه پرده خوانی غدیر اجرا می شود.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، اضافه کرد: در این برنامه، بنری با تصاویر واقعه غدیر نصب شده و واقعه غدیر برای مردم شرح داده می شود و در کنار این برنامه، به سوال های دینی، شرعی، اعتقادی و اخلاقی مردم پاسخ داده می شود.
وی، ادامه داد: از امشب در پارک ولیعصر(عج) ایستگاه صلواتی برگزار می شود و دوستان مبلغ یکسری طرح و ایده برای ماشین نویسی آماده کرده و قرار است به صورت رایگان این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام اسفندیاری، بیان داشت: به مناسبت دهه ولایت، در اکثر اداره های سطح شهرستان جیرفت از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی، برنامه پرده خوانی در حال برگزاری است.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، افزود: در اردوگاه های دانش آموزی دهستان دلفارد ۲ نفر از مبلغین، به مدت سه روز برنامه پرده خوانی غدیر را اجرا می کنند.
وی، عنوان داشت: در دهه ولایت هر شب در چندین مسجد سطح شهرستان جیرفت از جمله مسجد صاحب الزمان (عج) کهوروئیه، مسجد امام علی (ع)، مسجد جامع، مسجد امام سجاد (ع)، مسجد امام رضا علیه السلام برنامه پرده خوانی اجرا می شود.
حجت الاسلام اسفندیاری، ادامه داد: با توجه به این که در روز غدیر در سطح شهر جیرفت جشن و برنامه های خاص برگزار می شود بنابراین برنامه ریزی کردیم که مبلغین در روستاها و در شهر درب بهشت از فردا به مدت ۲ روز برنامه های پرده خوانی، پرسش و پاسخ و ماشین نویسی را در جوار آستانه امام زاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار کنند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت،بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت در دهه امامت، بازدید مبلغین غدیریه حامل پرچم مطهر حرم امیرالمومنین علیه السلام از مرکز توانبخشی و نیز عیادت از بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت است.
وی، افزود: در بازدید از مرکز توانبخشی اسباب بازی هایی برای کودکان خریداری شده که به آنها اهدا می شود و روز دوشنبه نیز از بیماران بیمارستان عیادت می شود.
حجت الاسلام اسفندیاری، با بیان این مطلب که امسال برنامه های غدیر در سطح چند مسجد اجرا می شود، عنوان داشت: امیدواریم سال آتی این برنامه گسترش یافته و در تمامی مساجد شهرستان جیرفت اجرا شود.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت، ادامه داد: از آنجایی که اطعام در روز عید غدیر ثواب دارد بنابراین با همکاری چند مسجد سطح شهر، آش پخته و بین مردم توزیع می شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان