نمایش‌های آئینی و سنتی بخشی از تمدن ایران را به تصویر کشیده‌اند


نمایش‌های آئینی و سنتی بخشی از تمدن ایران را به تصویر کشیده‌اند

وزیر ارشاد با قدردانی از همه کسانی که تا به امروز برای نمایش‌های آئینی و سنتی تلاش کرده‌اند، گفت:خوشبختیم که در ایران زندگی می‌کنیم چون تمدن دیرین داریم و این تمدن دیرین فرصتی برای اتفاقات خوب است که از جمله آنها نمایش‌های آئینی در سبک‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» شامگاه شنبه(۲۶مردادماه) در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با اشاره به اینکه تئاتر به مثابه آیینه گفت‌وگو با مردم به شمار می‌رود، اظهار داشت: نمایش‌های آئینی و سنتی گفت‌وگوی فرازمینی و فرامادی از اسطوره‌های یک ملت است.

وی ادامه داد: خوشبختیم که در ایران زندگی می‌کنیم چون تمدن دیرین داریم و این تمدن دیرین فرصتی برای اتفاقات خوب است که از جمله آنها نمایش‌های آئینی در سبک‌های مختلف است، این تمدن و آئین‌های کهن؛ این مرز و بوم را از لحاظ غنا و سبک بسیار پربار کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: جشنواره‌ای که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود فرصت‌سازی برای این هنر تاریخی است که باری از آن بر دوش نمایش‌های سنتی و آئینی است، سپاسگزارم از کسانی که به عنوان یک شهروند ایرانی این مزیت تاریخی ایران را حفظ و در دهه‌های اخیر با حضور در جشنواره این قدمت را به دوش کشیده‌اند.

صالحی در پایان گفت: خوشبختانه ما با این فرصت‌ها که از گذشته داریم و فرصت‌هایی که جوانان می‌سازند می‌توانیم به همه اجزا آن امیدوار باشیم و یکی از این امیدها هنرهای آئینی است که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات