به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، طرح عجیب نماینده خوی واکنش تند نمایندگان دیگر استان را در پی داشت.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه گفت: این طرح از سوی نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده ولی نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان با این طرح موافق نبوده مطمئناً نیز مورد تأیید قرار نمی‌گیرد و برای آذربایجان غربی هیچ نفعی ندارد و به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد این طرح تصویب شود.

هادی بهادری نماینده دیگر ارومیه هم با اعلام اینکه نمایندگان آذربایجان مخالف تجزیه آذربایجان هستند گفت» نماینده خوی پیشدستی می کند و می خواهد با امضای نمایندگان سیستان و بلوچستان در اینجا یک استان ایجاد کند و این یک طرح کاملا فانتزی و تخیلی است.، از گذشته نمایندگان خوی نزدیک به انتخابات برای جمع آوری رای، طرح استان شدن خوی را مطرح می کنند و این طرح تازگی ندارد.

نادر قاضی پور هم اظهار کرد: هدف از طرح استان آذربایجان مرزی، سرپوشی برای کم‌کاری نماینده خوی و هدفی جز موفقیت در انتخابات نیست اما این طرح به تصویب نخواهد رسید.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم واکنش تندی داشت و گفت:

همچنانکه استحضار دارید یکی از همکاران بدون هماهنگی با نمایندگان استان و عدم رعایت حساسیت‌های امنیتی، قومی و مذهبی آذربایجان‌غربی طرح ناپخته و غیرکارشناسی تشکیل استان آذربایجان‌مرزی با مرکزیت شهر خوی را در صحن علنی مجلس دنبال می کند. .... آذربایجان‌غربی استانی است متشکل از برادران آذری و کرد که سالها با هماهنگی و همدلی زندگی می کنند.... در چنین شرایطی که کشور ما بدلیل تحریم‌ها با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو گردیده، لازم است اعضای محترم قوای سه گانه با حفظ یکپارچگی و تصمیم و عمل درست اثرات تحریم ها در بدنه جامعه را کاهش دهند، ارائه چنین طرح‌های خام و تبلیغاتی مخالف اصول قانون اساسی به نفع یکپارچگی مردم خوب استان آذربایجان‌غربی نبوده و مخالف امنیت ملی و منافع مردم استان خواهد بود.

لذا خواهشمند است با توجه به تبعات منفی طرح مذکور و مخالف بودن آن با اصول قانون اسایس از جمله اصل ۷۵ قانون اساسی نسبت به خارج نمودن طرح از دستور رسیدگی مجلس اقدام عاجل صورت گیرد.