الجزیره: حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی سعودی پیامی برای امارات است


الجزیره: حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی سعودی پیامی برای امارات است

شبکه تلویزیون الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات شرکت آرامکو عربستان به منزله پیامی برای امارات است.

الجزیره: حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی سعودی پیامی برای امارات استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیون الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به تاسیسات شرکت آرامکو عربستان به منزله پیامی برای امارات است.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت شبه نظامیان حوثی یک میدان نفتی در عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار دادند. چند فروند پهپاد میدان نفتی شیبه را هدف قرار دادند.

شرکت دولتی نفت عربستان (آرامکو) اعلام کرد این حمله تنها سبب آتش سوزی محدود شده و تولید نفت را تحت تاثیر قرار نداده است. وزیر انرژی عربستان حوثی‌ها را به تلاش برای ایجاد مانع در مسیر تامین نفت جهان متهم کرده است.

در ادامه محمد العطب، خبرنگار این شبکه تلویزیونی از صنعا گزارش داد: سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرده است که آن‌ها بزرگترین عملیات را در خاک عربستان انجام داده اند. آن‌ها از پهپاد‌های قاصف در این حملات استفاده کردند. این پهپاد‌ها توانایی پیمودن ۱۱۰۰ کیلومتر را در شرق عربستان دارند. آن‌ها این میدان نفتی را که متعلق به شرکت آرامکو است هدف قرار داده اند. این میدان نفتی تنها ۱۰ کیلومتر با امارات فاصله دارد.

وی افزود: عبدالملک حوثی اعلام کرده است که این پیامی برای امارات هم محسوب می‌شود تا حملات و مشارکت خود را در جنگ یمن متوقف سازد. او اعلام کرد که عربستان سعودی مدعی است به منظور تامین امنیت خود جنگ یمن را آغاز کرده است. او همچنین از ادامه حملات به نقاط حیاتی عربستان در آینده خبر داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی