تنها 10 درصد از مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است / بوروکراسی اداری، مانعی پُررنگ برای رونق تولید


تنها 10 درصد از مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است / بوروکراسی اداری، مانعی پُررنگ برای رونق تولید

رنج دوست گفت: فقط 10 درصد از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت نساجی از جمله مواد رنگ، نساجی، بعضی از قطعات دستگاه‌ها و نخ وارداتی هستند.

تنها 10 درصد از مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است / بوروکراسی اداری، مانعی پُررنگ برای رونق تولید رنج دوست فعال اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به سال رونق تولید و موانع موجود در حوزه صادرات، اظهار کرد: تحریم‌های ناعادلانه، تغییر مدام نرخ ارز، رکود بازار، بدهی‌های واحد‌های تولیدی به سیستم بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی از موانع رونق تولید به شمار می‌روند که خوشبختانه این تحریم‌ها نه تنها مانع رونق تولید نشد بلکه شاهد افزایش ۶ میلیون دلاری صادرات به همه کشور‌ها در ۴ ماه اخیر بودیم.

او یکی از مهم‌ترین موانع رونق و تسهیل تولید را کاغذ بازی‌های اداری دانست و گفت: معتقدم اگر کاغذ بازی اداری در کشور از بین برود حتی اگر اجناس قاچاق هم وارد کشور شود، توان رقابت با نمونه خارجی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: کشور در مقابل با تحریم باید مانند پدافند غیر عامل عمل کند/ تحریم تنها عامل بروز مشکلات اقتصادی نیست

این فعال اقتصادی وجود رکود در کارخانجات کشور را تکذیب کرده و افزود: کیفیت در کار و مدیریت به رونق تولید در کارخانه‌ها کمک شایانی می‌کند.

رنج دوست در پاسخ به این سوال که چرا سبد صادراتی علاوه بر کیفیت، تنوع کم تری دارد، بیان کرد: ما هر روز با افزایش کیفیت و طرح‌های مختلف در رونق تولید تاثیر گذاریم که با بروز رسانی این طرح‌ها میتوان تغییرات پیشرفته کیفیت و تنوع را در سبد‌های صادراتی دید.

او در پایان در باره وضعیت صنعت نساجی گفت: فقط ۱۰ درصد از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع از جمله مواد رنگ، نساجی، بعضی از قطعات دستگاه‌ها و نخ وارداتی هستند که با راه اندازی کارخانه نخ سازی واردات نخ نیز به پایان می‌رسد.

انتهای پیام /

راه اندازی کارخانه نخ سازی در آینده ای نزدیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!