سی ان ان: پیام توئیتری ترامپ باعث تقابل گروههای افراطی در پورتلند شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از تلویزیون سی ان ان :پیام توئیتری ترامپ در حمایت از گروههای راست افراطی به...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون سی ان ان :پیام توئیتری ترامپ در حمایت از گروههای راست افراطی به تقابل این گروهها با گروههای چپ افراطی در شهر پورتلند در ایالت اورگون در آمریکا منجر شد.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی از پورتلند گزارش داد:پلیس شهر پورتلند دو گروه را از هم جدا کرد و مانع از گسترش درگیری ها شد.گروههای راست افراطی در اینجا حضور دارند.شمار زیادی از نیروهای پلیس در محل مستقر هستند.پیام توئیتری رئیس جمهور ترامپ سبب هیجان بیشتر تظاهرکنندگان هم شده است.او در پیامی توئیتری اعلام کرده است که قصد دارد که گروههای ضد فاشیستی یا همان چپ افراطی را در فهرست گروههای تروریستی قرار دارد .
وی افزود:بسیاری از مسیرهای دسترسی شهر پورتلند و از جمله یکی از پل های اصلی شهر بسته شده است.پلیس با بستن این پل قصد دارد که دو گروه را از همدیگر دور نگه دارد.این موضوع سبب شده است که دو گروه رقیب در دو طرف رودخانه شهر مستقر شوند.تمام تلاش پلیس در جهت دور نگه داشتن دو گروه از همدیگر است.بیشتر این تجمعات در شهر پورتلند آرام بوده اند اما پلیس اعلام کرده است که در تظاهرات امروز مواردی از خشونت مشاهده شده است.تد ویلر شهردار پورتلند از پیام توئیتری ترامپ در تروریست خواندن گروه های ضد فاشیستی حمایت نکرده است و آن را اقدامی خطرناک نامیده است.
در ادامه بخشی از اظهارات تد ویلر شهردار پورتلند پخش شد که وی گفت:من بر روی تحولات موجود تمرکز کرده ام. من به پیامی که از واشنگتن منتشر شده است توجهی ندارم.قطعا این پیام کمک کننده نیست.این برای وضعیت ناپایدار کنونی بسیار خطرناک است.این پیام ها کمکی به وضعیت کنونی پورتلند نمی کند.
خبرنگار در ادامه گفت:پلیس اعلام کرده است از برخی تظاهرکنندگان سلاح های سرد کشف کرده است.80مامور پلیس در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند.آنها وضعیت موجود را زیر نظر دارند.آنها تلاش میکنند که دو گروه را از هم جدا کنند.آنها تلاش می کنند که خشونت ها را به حداقل برسانند.شماری هم بازداشت شده اند.وضعیت موجود مقامات پلیس و همچنین شهردار پورتلند را در وضعیت دشواری قرار داده است.اعضای گروههایی که در اینجا حضور دارند از گروههای خشن محسوب می شوند.رئیس جمهور ترامپ در پیام توئیتری خود به گروههای راست افراطی اشاره ای نکرده است.اما پلیس در هفته های اخیر شماری از اعضای گروههای راست افراطی را بازداشت کرده است.
او گفت:فردی که این تجمع را سازماندهی کرده است فردی به نام جو بیگز است.او پیام های خشونت باری در توئیتر خود منتشر کرده است.او درباره کشتن اعضای گروههای ضد فاشیستی سخن گفته است.او اعلام کرده است که اسلحه های ما آماده هستند.این موضوع سبب نگرانی شدید مقامات شهر پورتلند شده است.این نگرانی وجود دارد که حوادثی همانند حوادث مرگبار سال 2017شهر شارلوتس ویل در شهر پورتلند روی دهد.ما شاهد تظاهراتی مرگبار در آنجا بودیم.گروههای راست افراطی آن تظاهرات را آغاز کردند.باگذشت زمان نگرانی درباره برخورد دو گروه در پورتلند رو به افزایش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم