تاجرنیا: انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد


تاجرنیا: انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب افکار عمومی بین دو لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود.

علی‌تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با امکان بروز و ظهور یک جریان سوم در انتخابات پیش‌روی مجلس اظهار کرد: من فکر می کنم که خیلی محتمل است تا از بین هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا یک جریان جدید دیگری جوانه بزند و به عرصه انتخابات ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: البته من موافق نیستم که این انشعاب یا جوانه را جریان سوم بنامیم. آن‌ها با بینش اصولگرایی یا اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و استراتژی حرکتی خود را تغییر می‌دهند.

این فعال سیاسی سپس گفت: در نهایت انتخابات پیش رو در دو قطب اصلی شکل می‌گیرد؛ مثل زمانی که رقابت میان احمدی‌نژاد و آقای هاشمی شکل گرفت. انتخاب افکار عمومی بین دو لیست خواهد بود و لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به شدت به حاشیه نخواهد رفت.

تاجرنیا در ادامه اظهارکرد: بدنه اصلی جریان اصلاح‌طلب با محوریت آقای خاتمی در انتخابات پیش رو حضور پیدا خواهند کرد. البته در این بین هستند بخش‌هایی از اصلاح طلبان که به جریان حاکمیت پالس می‌فرستند که با دور شدن از روش و منش اصلاح‌طلبی می‌خواهند برای خود یا همراهانشان تایید صلاحیت اخذ کنند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات را قوی‌ترین نوع مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پیش‌بینی من این است که در مجموع حدود 50 درصد از جمعیت ایران در انتخابات پیش‌رو شرکت می‌کنند. باید دید گفتمان جریان سیاسی تا چه اندازه طی ماه‌های پیش رو مردم را با خود همراه می‌کند.

وی در پایان گفت: من فکر نمی کنم تفاوت زیادی میان درصد کل مشارکت کننده‌ها در انتخابات پیش رو با انتخابات گذشته مجلس وجود داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته