جذیب 8 هزار پرستار برای بیمارستان های تازه تاسیس


جذیب 8 هزار پرستار برای بیمارستان های تازه تاسیس

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: امسال در کل گروه های مورد نیاز وزارت بهداشت حدود 9 هزار مجوز اخذ شده که اکثر این موارد که نزدیک به 8 هزار نفر هستند را پرستاران تشکیل می‌دهند.

به گزارش جماران؛ مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: بیشتر ۸ هزار پرستار پیمانی برای بیمارستان های تازه احداث شده جذب می‌شوند. زیرا در سال‌های اخیر بیمارستان‌های زیادی افتتاح شد و نیروهای پرستاری از بخش‌ها و قسمت‌های دیگر تامین می‌شدند که کمبود نیروی پرستاری در بخش های دیگر اتفاق می افتاد.

احمد نجاتیان درباره استخدام نیروهای پرستاری در وزارت بهداشت افزود: امسال در کل گروه های مورد نیاز وزارت بهداشت حدود ۹ هزار مجوز اخذ شده که اکثر این موارد که نزدیک به ۸ هزار نفر هستند را پرستاران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: سالانه به جذب حدود ۹ تا ۱۰ هزار نیروی پرستار نیاز داریم تا در مدت ۴ تا ۵ سال آینده بتوانیم کمبودهای موجود در زمینه نیروی پرستاری را در کشور جبران کنیم.

نجاتیان بیان کرد: قرار بر این بود که مجلس شورای اسلامی سالانه ۹ تا ۱۰ هزار مجوز استخدام به پرستاری بدهد که با توجه به مشکلات موجود، در سال جاری حدود ۸ هزار مجوز برای جذب پرستار محقق شده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: مجوز استخدام پرستار برای سال آینده هم اخذ شده و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است. البته سالانه وزارت بهداشت نیروی پرستاری جذب می کرد، اما این نیروها به صورت شرکتی بوده و پایدار نبودند و امسال با شرایط جدید، نیروهای پیمانی پرستار وارد سیستم می شوند تا کمبودها جبران شود.

وی درباره زمان اعلام فراخوان و برگزاری آزمون برای نیروهای پرستاری نیز گفت: امیدواریم تا قبل از پایان نیمه اول سال، فراخوان جذب نیروهای پرستاری اعلام و امتحان در مهر یا آبان امسال برگزار شود. البته امتحان توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از استخدام ۸ هزار نیروی پرستاری خبر داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022