تفاوت سامورایی و نینجا از نظر نحوه مبارزه، پوشش و نوع سلاح


تفاوت سامورایی و نینجا از نظر نحوه مبارزه، پوشش و نوع سلاح

اگرچه سامورایی‌ها و نینجاها هر دو جنگجو هستند، اما تفاوت‌های بسیاری باهم دارند. تفاوت سامورایی و نینجا مربوط به طبقه‌ای که به آن تعلق داشتند، نحوه مبارزه، پوشش و سلاح‌های مورد است.

تفاوت سامورایی و نینجا از نظر نحوه مبارزه، پوشش و نوع سلاح

ستاره | سرویس علوم - سامورایی‌ها و نینجا‌ها از گذشته‌های بسیار دور به عنوان بخشی از جذابیت فرهنگ ژاپن بوده و هستند. این دو جنگجو که در دوران ژاپن باستان زندگی می‌کردند، در فیلم‌ها و رمان‌ها جاودانه شده‌اند. درحالی‌که جاودانگی و شهرت این دو ممکن است تقریبا یکسان باشد، تفاوت‌هایی نیز دارند. در این مطلب تفاوت سامورایی و نینجا را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم یکی از طرفداران این جنگجویان هستید، با ما همراه باشید.

تفاوت سامورایی و نینجا

یکی از تفاوت‌های عمده سامورایی و نینجا مربوط به افرادی است که به این دو گروه تعلق دارند. سامورایی‌ها جنگجویان ژاپنی و اغلب نجیب زاده بودند. از طرف دیگر، نینجا‌ها اغلب مزدور بودند، از این‌رو اغلب به طبقات پایین جامعه‌ ژاپن تعلق داشتند.

از انجا که سامورایی‌ها از طبقه‌ اشراف‌زاده بودند، این جنگجویان اغلب با کیمونو‌هایی رنگارنگ و نفیس به تصویر کشیده می‌شوند. کیمونو یکی از لباس‌های سنتی ژاپن محسوب می‌شود. در مقابل نینجا‌ها اغلب با لباس‌های تنگ‌ و کاملا پوشیده به رنگ سیاه و سفید نشان داده شده‌اند.

تفاوت سامورایی و نینجا از نظر نحوه مبارزه، پوشش و نوع سلاح

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سامورایی و نینجا‌ها نحوه‌ برخورد آنهاست. سامورایی‌ها از قوانین اخلاقی باستانی که به آن «بوشیدو» گفته می‌شود، پیروی می‌کنند. برطبق این قوانین آنان حتی در هنگام جنگ نیز به اصول خاصی پایبند هستند. در مقابل نینجاها، در زمان جنگ از هیچ اصول اخلاقی پیروی نمی‌کنند، به گونه‌ای که سبک مبارزات آنان دارای شیوه‌های ناصحیح و غیرمعمول نیز می‌تواند باشد.
در حقیقت، نحوه مبارزه نینجا‌ها کاملا برعکس سامورایی‌ها استف به عنوان مثال، سامورایی‌ها نبرد چهره به چهره را شرافتمندانه‌تر می‌دانند، اما نینجا‌ها در کمین، جاسوسی، خرابکاری، نفوذ و ترور تخصص دارند. به همین دلیل است که نینجا‌ها از سلاح‌های مختلفی استفاده می‌کنند که سامورایی‌ها از آن‌ها بهره نمی‌برند. از جمله این سلاح‌ها می‌توان به ستاره‌های برنده نینجا اشاره کرد.
یکی از سلاح‌های اصلی نینجا‌ها، شمشیر مخصوصی به نام کاتانا است. این شمشیر تیغه کوتاه و ضربه‌گیر پهنی دارد. این شمشیر‌ها معمولا یک سلاح دیگر را در خود جای می‌دادند یا برای اثرگذاری بیشتر به زهر آغشته بودند. در مقابل سامورایی‌ها از شمشیر‌های بلند و کشیده‌ای در نبرد استفاده می‌کردند، در حقیقت این شمشیرها تنها سلاح سامورایی‌ها در جنگ بود. آنان اجازه نداشتند از ضربات دست و پا استفاده کنند، درحالیکه نینجا‌ها از مهارت‌های زیادی علاوه بر شمشیرزنی استفاده می‌کردند که از آن جمله می‌توان به شنا‌های بی‌صدا، مخفی شدن در آب، تعویض لباس در زیر آب و... اشاره کرد.
تفاوت سامورایی و نینجا از نظر نحوه مبارزه، پوشش و نوع سلاح
آخرین تفاوت سامورایی و نینجا مربوط به کسانی است که آنان برای‌شان می‌جنگند. سامورایی‌ها غالبا جنگجویانی هستند که در دوره‌ای که فئودالیسم در ژاپن مسلط بود، در خدمت امپراتور یا شینگون (یکی از فرقه‌های مکتب بودایی) بودند. نینجا‌ها تقریبا به هرکسی که مایل به پرداخت هزینه باشد، خدمت می‌کنند. امروزه آن‌ها به افراد مسلح استخدام شده و قاتلانی تشبیه می‌شوند که مهارت‌های جنگی آنان برای ار بین بردن دشمن به کار می‌رود.

مقایسه قدرت سامورایی و نینجا

از لحاظ قدرت، می‌توان همین عدم پایبندی به اصول اخلاقی را علت قدرت بیشتر نینجا‌ها دانست. برای یک نینجا هیچ چیز به اندازه‌ی رسیدن به هدف و اتمام ماموریت اهمیت نداشت؛ بنابراین او ممکن بود از پشت خنجر بزند، از فریب و جاسوسی استفاده کند و ...؛ اعمالی که توسط سامورایی‌ها حقیر شمرده می‌شد. سامورایی‌ها همچنین از فنون جنگی ناکارآمدتری استفاده می‌کردند.
جدول مقایسه سامورایی و نینجا
سامورایی نینجا
اشراف‌زادگانی که از اصول بوشیدو هنگام درگیری و جنگ پیروی می‌کردند. افرادی از طبقه پایین جامعه که در جنگ از هیچ اصول اخلاقی پیروی نمی‌کردند و تنها به دنبال پیروزی بودند.
جنگجویانی که بدون درخواست هیچ پولی، به حاکم آن زمان خدمت می‌کردند. مزدورانی بودند که برای هرکسی که پول پرداخت می‌کرد حاضر به خدمت‌رسانی بودند.
تنها از شمشیر مخصوص سامورایی‌ها استفاده می‌کردند. ترجیح می‌دادند با فریب دادن حریف، او را شکست دهند و از سلاح‌های مختلفی استفاده می‌کردند.
زره جنگی به تن داشتند و اغلب در تصاویر با کیمونوهای نفیس ترسیم شده‌اند. لباس مشکی به تن داشتند و چشمان خود را می‌پوشاندند.
به عنوان سطح نخبه و بالا درنظر گرفته می‌شدند. به عنوان مزدور در نظر گرفته می‌شدند.

جمع بندی

اصلی‌ترین تفاوت سامورایی و نینجا را می‌توان به پایبندی سامورایی‌ها به اصول اخلاقی مرتبط دانست. در مقابل نینجاها به هیچ اصولی اخلاقی پایبند نبودند و از هر ترفند و حقه‌ای برای شکست حریف استفاده می‌کردند. نظر شما در مورد سامورایی‌ها و نینجاها چیست؟ چه اطلاعات دیگری در مورد تفاوت این دو دارید؟ لطفا نظرات و پرسش‌های خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: differencebetween

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر