خوی مرکز استان آذربایجان مرزی می شود


خوی مرکز استان آذربایجان مرزی می شود

خوی مرکز استان جدیدی به نام آذربایجان مرزی می شود؛ بر اساس طرحی که تعدادی از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه تقدیم کردند.

خوی مرکز استان آذربایجان مرزی می شود
خوی مرکز استان جدیدی به نام آذربایجان مرزی می شود؛ بر اساس طرحی که تعدادی از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه تقدیم کردند.
به گزارش صدای ایران، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی به مرکزیت شهر خوی خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز-شنبه-مجلس شورای اسلامی افزود: تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارجاع طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران به کمیسیون انرژی جهت رسیدگی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اعلام وصول شد.

وی همچنین از اعلام وصول طرح الحاق یک بند به ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت دریای خزر و لایحه پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت ملی در دریای خزر خبر داد.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: لایحه اصلاح بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، استرداد لایحه ساماندهی تعهدات دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی به شماره ثبت ۵۲۰ به موجب درخواست شماره ۵۶۸۱۴/۵۶۶۲ مورخ ۹ مرداد ۸۲ رئیس جمهور به دلیل پیش‌بینی ضمانت نامه اجرایی ناشی از عدم انجام تعهدات طرح و نیروی انسانی راجع به خدمات پزشکی و پیراپزشکان و تعهدات مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوبه سال ۱۳۸۲ و اصلاح بعدی آن به استناد بند یک ماده ۱۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

وی گفت: سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از سوال خود از وزیر کشور در خصوص ضرر و زیان به صاحبان ریلی در اثر اقدامات غیر کارشناسی انصراف داد.

نماینده مردم ساری همچنین از اعلام وصول سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عدم برخورد با تخلفات رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ‌این در حالی است که رئیس سازمان خصوصی سازی در روزهای اخیر از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی برکنار شده است.

به گفته یوسف نژاد، ۲ سوال ملی سعید باستانی نماینده تربت حیدریه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تبعیض در ارائه خدمات مسافری قطارهای شهرهای مختلف کشور و عدم استفاده از تولیدات داخلی در صنایع ریلی کشور اعلام وصول شد.

به گزارش صدای ایران، خوی بزرگترین و مهم‌ترین شهر استان آذربایجان غربی بعد از ارومیه بوده و دومین شهرستان پرجمعیت استان قلمداد می‌شود. این شهر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آذربایجانی ایران به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس