گپ و گفت امام جمعه گرگان با پیرمرد سیل زده گمیشان در چادر


گپ و گفت امام جمعه گرگان با پیرمرد سیل زده گمیشان در چادر

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به حضورش در شهرستان گمیشان و دیدار با یک پیرمرد سیل زده در داخل چادر گفت که صرفنظر از ضرورت رفع نیازهای مردم خسارت دیده، ادامه یافتن اسکان سیل زدگان در چادر زیبنده نیست.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر شنبه در شورای اداری گلستان اظهار داشت: روحیه خوب این پیرمرد سیل زده که سوگوار از دست دادن همسرش نیز بود درس آموز است و باید توجه داشت که اغلب سیل زدگان استان از جمله در گمیشان و آق قلا صبور و فهیم هستند و نباید اجازه داد بیش از این رنج آنها طولانی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربه سیلاب های قبلی گلستان نشان می دهد که این استان هیچگاه نمی تواند از تهدید حوادث در امان باشد و بر همین اساس باید زیرساخت های پیشگیرانه در مناطق مستعد هرچه زودتر فراهم شود.

نورمفیدی افزود: با وجود تلاش فراوان مسوولان برای رفع کمبودها و ایجاد زیرساخت های لازم، استان گلستان همچنان مستعد تکرار سیل است.

وی با بیان اینکه راه حل قطعی و نهایی رفع مشکلات ناشی از سیل گلستان انسجام مردم و برنامه ریزی مسوولان است، گفت: یکی از راه های شتاب گرفتن روند توسعه استان، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است چراکه با اعتبارات و بودجه های دولتی امکان تکمیل و بهره برداری زودهنگام از طرح های نیمه تمام وجود ندارد.

گپ و گفت امام جمعه گرگان با پیرمرد سیل زده گمیشان در چادر

امام جمعه گرگان اظهارات رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان مبنی بر محدودیت های اعتباری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باروند کنونی تخصیص اعتبار، تکمیل طرح های نیمه تمام استان به ۸۰ سال زمان نیاز دارد که استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند این مسیر را کوتاه تر و رفع مشکل کند.

به گزارش ایرنا سیل نوروز ۹۸ در گلستان علاوه بر وارد کردن خسارت گسترده به زیرساخت ها، جاده ها، صنایع و راه آهن، مناطق مسکونی، کشاورزی و دیگر بخش هایی زیربنایی جان ۱۱ نفر را نیز گرفت.

بر اثر سیل گلستان شهرهای آق قلا و گمیشان تا مدتها غرقاب بود بطوریکه ارتفاع آب در برخی خانه های مسکونی از دو متر هم بیشتر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد