رونمایی از یادنامه یک عمر با عزت


­در مراسم اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی از یادنامه این هنرمند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مراسم اولین سالگرد درگذشت عزت الله انتظامی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان شهری در موزه سینما برگزار شد.
ایرج راد رئیس هیئت مدیره خانه سینما در این مراسم گفت : یکسال از نبودن مردی گذشت که عاشق زندگی بود و آنچه انجام می داد هنرمندانه بود . نه فقط بر صحنه تئاتر ,نه فقط جلوی دوربین بلکه در تمام زندگی , در تمام دوست داشتن و عاشق بودنش ... اوج این عشق و فروتنی را می توان در لحظاتی دید که در اوج توانمندی بازیگری قرار داشت و برای ادامه تحصیل به دانشکده هنرهای زیبا می آمد . هنرمندانه بود وقتی در دانشکده عزت الله انتظامی را مقابلشان می دیدند سر تعظیم فرود می آوردند اما او مثل یک شاگرد تمام تمرین ها را انجام می داد.
وی ادامه داد:او مرد تئاتر و افتخار سینما بود. او تمام وجودش را وقف نقش می کرد و همه از او یاد می گرفتند. او صحنه را یک جایگاه مقدس می دانست. ما هنوز جایگاه والای او را در صحنه نشناختیم.
پیشنهاد می کنم در جشنواره فیلم فجر هر سال به نام یکی از این بزرگان باشد. انتظامی آنچه را که در سینما عرضه کرد. از تئاتر با عشق آموخت و نامش در تاریخ این مملکت همواره زنده خواهد بود.
منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما هم در این مراسم گفت : من کوچکتر از انم که در مورد هنر استاد انتظامی صحبت کنم اما می توانم بگویم او هنرمندی به تمام معنا بود.هنرمندانه زندگی کرد و همواره به فکر مردم بود.
حمیدرضا نوربخش , مدیر عامل خانه موسیقی ایران هم در این مراسم گفت : افتخار داشتم سالیانی در کنار استاد انتظامی در خانه هنرمندان ایران در شورایعالی باشم و از عزت الله انتظامی بیاموزم .
او هیچ وقت چیزی برای خودش نمی خواست و فقط به اطرافیانش می اندیشید, به مشکلات, بیماری و هر سختی که همکارانش داشتند . تمام وقت در حال رصد این افراد بود و سعی می کرد به مشکلات آنها بیندیشد.
من وظیفه می دانم به نمایندگی از جامعه موسیقی اینجا حاضر بوده و یاد این هنرمند بزرگ را زنده نگاه دارم.
مجید انتظامی هم گفت:هنوز باور ندارم که پدرم رفته است.در مواقعی که دلتنگش می شوم می نشینم و صدا و صحبت هایش را می شنوم.
وی افزود:فرزند عزت الله انتظامی بودن کار آسانی نیست و من تمام تلاشم را کردم فرزند خوبی برای او باشم.
در پایان این مراسم از کتاب یک عمر با عزت یادنامه عزت الله انتظامی نوشته محمد ولی زاده رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها