673هکتار زمین در هرمزگان رفع تصرف شد


673هکتار زمین در هرمزگان رفع تصرف شد

بندرعباس-ایرنا -673هکتار زمین ملی ظرف 4 ماهه نخست امسال در هرمزگان رفع تصرف و پرونده متخلفان به مرجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان روز شنبه به مناسبت روز جنگلبانی گفت: با توجه به کمبود تعداد جنگلبانان در استان و به منظور حفاظت بیشتر از منابع طبیعی، باید از ظرفیت انجمن های مردم نهاد، همیاران طبیعت و محافظان افتخاری استفاده شود.

امید ذاکری ، جنگلبانان را فعالان خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: این نگهبانان، محافظان جنگل هستند که نقش بسیار مهمی در نگهداری از منابع طبیعی بر عهده دارند وهم اکنون منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، ۳۵۰ جنگلبان و ۲۷ همیار برای محافظت از طبیعت دارد.

وی، با اشاره به مشکلات یگان حفاظت از منابع طبیعی بیان کرد: نبود ساختار سازمانی معین برای این یگان، تعیین نشده است و این باعث شده بیشتر جنگلبانان که عمدتا نیروهای شرکتی هستند، بر اساس علاقه به طبیعت فعالیت کنند.

ذاکری تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ برای ارتباط بین مردم و یگان حفاظت از منابع طبیعی است که هم استانی ها می توانند با اعلام گزارش های خود از تصرف و یا آتش سوزی در زمین های ملی جلوگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان نیز با حضور در بین جنگلبانان استان گفت: هر چه بیشتر در خصوص پیشگیری از وقوع جرم هزینه شود در واقع سرمایه گذاری برای حفاظت از منابع طبیعی و نعمت های خدادادی محسوب می شود.

علیرضا احمدی منش خاطرنشان کرد: آموزش دانش آموزان و بهره گیری از نهادهای مردمی مهمترین عامل حفاظت ازمنابع طبیعی است که جنگلبانان در شهرها و روستاها می توانند، برای ترویج فرهنگ نگهداری از طبیعت در هر هفته برای یک مدرسه برگزار کنند.

وی یادآور شد: با انجام آموزش های لازم در زمینه حفاظت از منابع طبیعی به مردم، از بسیاری جرم ها شامل، تصرفات و آتش سوزی به دلایل انسانی جلوگیری می شود.

در پایان مراسم از تلاش های جنگلبانان نمونه در سراسر هرمزگان با اهدای لوح، قدردانی شد.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم